Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

torsdag 1 juli 2010

Fin dag i Svarttjärn

Det är underbart väder i Svarttjärn idag.
Pär och Fredrik har sågat och röjt lite i backen ner mot sjön. Det är vackert!


Svårt att tro att det är samma ställe som för 15 år sedan.


Fredrik har även hunnit med en hövändningsrunda med traktorn och jag har mest suttit och försökt redigera några av de filmsnuttar som jag tog i Kongo. Jan och Stina ska hålla en liten föreläsning om resan på lördag i Bengtsfors, så då behöver de material till detta.
Varje gång jag ger mig på filmredigering så blir jag mer och mer övertygad om att jag aldrig ska köpa någon filmkamera. Det räcker gott att ta hand om de filmsnuttar jag åstadkommer med min lilla digitalkamera. Jag har inte tålamod att hålla på med att få ihop det till något bra slutresultat.

Ikväll ska jag sitta med Stina lite till för att få ihop alla bilder och filmsnuttar till en presentation.
Men innan dess så ska vi grilla lite.

I morgon åker jag och Pär till kusten. Vi tar nog en tur till Fjällbacka innan vi ger oss vidare till Bottna Kulturfestival. som svåger Bo har varit med att arrangera.
Framåt kvällen ska vi fiska upp Erika i Uddevalla och sedan bege oss tillbaka till Ulvo.
Erika ska besöka Bunkerfestivalen som bl.a syssling Joel har varit med om att arrangera. De startade förra året och fick verkligen blodad tand. Hoppas att det blir lika lyckat i år. Det är de absolut värda efter allt jobb de lagt ner.

På söndag hoppar Fredrik och Pär på Kielfärjan. Pär ska jobba två veckor i Kiel och Fredrik ska fortsätta ner till Hamburg för att där hoppa på planet till Paris. I Paris kommer han att sammanstråla med en massa kompisar, både från Houston och Beijing. Så det kommer bli en del nya bekantskaper för Fredriks kompisar, och Fredrik kommer att vara den gemensamma nämnaren för alla.

Nu ska jag köra igång grillen.

Ha det gott

Kram/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar