Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

söndag 4 juli 2010

Kongobok

Är nu tillbaka på Ulvo. Regnet har lämnat Svarttjärn och det vackra sommarvädret har återvänt.

När jag lämnat av Pär och Fredrik åkte jag inom IKEA för att köpa ett soffbord och några Billyhyllor. Jag kom dit en timme före stängning och trodde att det inte skulle vara så mycket folk. Men ack vad jag bedrog mig. Man skulle kunna tro att de skulle ha öppet många timmar till med tanke på alla människor som var där. Efter en halvtimme var jag redo för att betala, då hade jag lastat vagnen med många kilo möbler. Köerna ringlade långa till kassorna, inte riktigt vad jag tänkt mig. Men då såg jag att det inte var någon kö till självbetjäningskassorna. Så jag tågade dit och klarade av min utcheckning på några minuter. Tydligen är det inte så många som handlar färre än 15 varor när de är på IKEA. Det var nämligen kriteriet för att få använda själbetjäningen. Men det var ju tur för mig, jag hade bara 13 varor.

Efter att baxat in varorna i bilen så åkte jag till Coop Forum för att handla lite mat. Tyvärr hade jag ju långt att åka så jag kunde inte handla så mycket kylvaror, men visst är det fantastiskt att gå i en svensk stormarknad. De har ett sånt otroligt utbud på mat. Jag är ju verkligen ingen som trivs i köket och klarar av att slänga ihop något läckert bara sådär. Men jag måste säga att jag blir lite inspirerad när jag ser allt som står till buds. I USA är det inte alls samma upplevelse att handla, och inte i Bengtsfors heller för den delen :) Synd att det är så långt till De stora städerna från Svarttjärn.

Jag har inte haft någon tid att fortsätta på min fotobok om Kongo sedan vi kom till Sverige. Men efter föredraget igår blev jag lite sugen på att sätta igång igen.
Så imorgon efter att jag monterat ihop IKEA-möblerna ska jag nog sätta mig ett tag med projektet.
Jag bjuder på några sidor som redan är klara så länge.

Page-009L Page-009R

Page-010L Page-010R

Page-011L

Ha det gott

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar