Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

fredag 9 juli 2010

Getingbon

Kristian upptäckte för någon dag sedan att vi hade tre getingbon på våran södra gavel. Eftersom jag är allergisk fick jag lite panik först. Men eftersom de inte alls har besvärat oss så tänkte jag att jag nog kunde skjuta undan problemet tills Pär är tillbaka. Men jag får nog tänka om. Idag har jag fått in flera stycken i köket. Inte alls kul. Hjälp, har ni några tips? Min första reaktion var att ringa Anticimex, men det kanske är lite väl drastiskt, eller?
  bi4bi1
Förresten, varför fattas det en bräda närmast skorstenen? Märkligt.

  bi 3bi2

Varför måste de bygga bona så högt upp?

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar