Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

fredag 16 juli 2010

Recept

Här kommer på begäran receptet på Chocococobars.

100 g smör
1 dl sirap
1 dl florsocker
4 dl grädde
200 g kokos
3 ½ dl havregryn
1 dl torkad frukt, t.ex. aprikoser eller russin. (Jag tog hasselnötter istället)
……………………………………………….

½ dl grädde
100 g ljus choklad

Koka smör, sirap, florsocker och grädde till kolakonsistens.
Rosta kokos och havregryn i en torr stekpanna.
Vänd ner det och torkad frukt i den heta kolan och stjälp upp i en form eller i en liten långpanna.
Låt stelna ett par timmar.

Koka upp grädden, häll den över chokladen och mixa till en slät smet.  Stryk ut den över kolakakan och låt allt stelna.

Skär i bitar.

kaka

Nu har Sussanne och Ella satt sig i bilen och börjat resan mot Laholm.
Jag får väl åka och handla så att jag kan göra något till knytet i samband med den “Stora Matchen” i morgon. I morgon kommer också Fredrik och Pär hem igen.
Jag pratade med Fredrik i morse kl.7, då stod han på någon tågstation i Paris och var på väg till flygplatsen.
Jag har många gånger nu på morgonen försökt ladda Fredriks kontantkort med hjälp av min internetbank utan att lyckas. Ingen kontakt med min operatör säger meddelandet bara. Konstigt jag har ju gjort på det viset många gånger förr. Ligger felet hos Nordea eller Telia tro?

Ha det gott

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar