Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

söndag 25 juli 2010

Tillbaka från Skåne

Är nu tillbaka från den mycket trevliga återträffen med “gamla” kollegor från Kina. Det var jätteskoj att träffa alla. Tyvärr var det några man saknade där, men så är det ju alltid, det går inte att få till en dag där alla kan. Men vi som vara där hade supertrevligt iallafall.
Tusen tack, Elisabeth, Eva-Britt och Tessan för att ni organiserade detta. Hoppas det blir fler träffar i framtiden. Fast då ska jag inte sova i poolhuset, mina ögon mådde inte bra av en natt med klor. :)

gänget2

För mig blev det en lång bilresa som startade kl 7.30 på lördagsmorgonen. Men det underlättade ju att jag fick lite frukostsällskap utanför Varberg av Erika och Kristian.  Sedan hämtade jag upp Ditte i Hässleholm och fick på det viset trevligt sällskap den sista biten till Åhus.

Idag har det varit trist väder att köra i. Men allt har gått bra. Fick även idag sällskap av Ditte som skulle till tåget i Hässleholm. Sedan blev det lunch hos pappa och Gunnel i Knäred och fika i Okome hos Erika och Kristian. Så de många milen gick rullade på ganska bra.

Sålde min systemkamera på vägen hem också. Känns konstigt att skiljas från den. Men jag hoppas att Kristian blir nöjd med den. Jag ska uppgradera mig lite tänkte jag och köper en ny kamera när jag är tillbaka i Houston.

I morgon åker Fredrik till Göteborg för att träffa Kinavännen Aron. Kul att de kan få till en träff.

Ikväll när jag kom hem så sprakade det från vedspisen i köket. Pär har eldat i den hela dagen. Tänk vad fort det kan skifta. Förra veckan fanns det ingen tanke på att elda i någon vedspis. Då ville man bara ha ett svalare hus. Nu kändes det väldigt bra att ha en vedspis att elda i.

Än en gång, tack alla ni som var hos Elisabeth i Åhus och bidrog till en trevlig träff.

Ha det gott

Kram /Marie

3 kommentarer:

  1. Hej Marie!!
    Ja det hade varit väldigt mysigt att ses men tyvärr ställde min rygg till det.. Sitta i bil är inte det bästa och idag har jag börjat jobba igen så jag var tvungen att åka till Oslo igår!
    Hoppas ni hade riktigt trevligt och att det blir en nästa gång!!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Elisabeth Beijing/Åhus26 juli 2010 kl. 15:03

    Hej Marie!
    Nu kan jag läsa din blogg, tack! Sååå roligt att träffa dig och alla andra hemma hos mig i Åhus! Det var verkligen mycket trevligt! Tack för att du bidrog till en härlig tillställning!
    Åhuskramizar från
    Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Elisabeth Beijing/Åhus26 juli 2010 kl. 15:07

    Hej igen!
    Stackars dina ögon, jag hoppas att du snart blir bra. Nästa gång bokar jag en säng till dig i ett gästrum! Bra va?

    SvaraRadera