Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

tisdag 6 juli 2010

Fotboll

Så var det då dags för semifinalerna. Jag sitter här själv och tittar eftersom Erika och Kristian har stuckit bort till Malin.
Men det är inte helt lätt att bestämma sig om man ska titta på fotbollen eller bara sitta och glo ut. Det är ganska fint precis innan solen försvinner bakom trädtopparna.
 fotboll2

Det gick mycket bättre att signera med e-legitimation på min dator än vad det gick med Erikas. Mystiskt. Men nu har hon iallafall sökt studiemedel för höstterminen. Väldigt smidigt att kunna söka online. Det har hänt en del med CSN sedan jag hade med dem att göra :)

I morgon blir det nog höinkörning på det gamla viset för Erikas del. Alltså med häst och vagn. Det är Pärs kusin Anna-Lena som kör den metoden fortfarande.
Jag får se om jag kan följa med, sotaren ska komma hit i morgon och besiktiga våra skorstenar. Lite nervöst faktiskt. Inte så kul om de inte blir godkända.

Ha det gott

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar