Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

måndag 5 juli 2010

Gomorron Sverige och Hyllorna på plats

Jag har varvat fotoboksprojektet och iordningställande av bokhyllorna i eftermiddag. Det har varit lite svårt att hitta den riktiga inspirationen till att sitta och jobba med boken idag. Mest beror det nog på att jag vet att jag har många timmars jobb framför mig innan det blir klart.  Jag kan iallafall inte klaga på arbetsmiljön.
Jag har suttit och jobbat vid köksbordet och då är det detta jag ser om jag tittar ut. Har man tur kan man få se lammen leka herre på täppan. Det ser ganska festligt ut.
cheep

Hörnet i sovrummet blev iallafall bättre än förut.

hornet hornet2

Det var lite kul att packa upp lådorna och se vad som dolde sig i gömmorna.
Bland annat hittade jag ett tidningsurklipp från Gomorron Sverige. Pär och några av hans klasskamrater på utvecklingsingenjörsutbildningen i Halmstad var ju ett stående inslag i programmet under våren 1990. Tittarna skulle skicka in problem som Pär och gänget skulle lösa och redovisa under programmets gång. Jag hittade även en del av tittarbreven. Ganska kul att läsa.

tidning
Undrar vad Pär tänkte när han hade en stor prilla under läppen under direktsändning?

Den 3:e mars 1990 tog jag tåget upp till Göteborg för att möta upp Pär efter en av programmen. Vi skulle åka vidare till Vänersborg för att titta på lägenhet. Efter att vi gjort vad vi skulle i Vänersborg så stod vi i en vägkorsning och diskuterade om vi skulle ta vänster eller höger. Alltså om vi skulle åka tillbaka till Halmstad eller eller åka vidare till Svarttjärn nu när vi ändå var en bra bit på väg. Jag var ju höggravid och det avgjorde saken, det skulle bli alldeles för jobbigt för min rygg att åka hela vägen tillbaka dagen efter. Så vi åkte hem till Halmstad. Och vilken tur att vi bestämde oss för det. Dagen efter, den 4:e mars föddes Erika på Halmstads Lasarett.
Erika var med i dag när jag tittade på breven från tittarna, och där fanns även en liten hälsning från redaktionen till mini-Leander. Med hälsningen fanns också en liten Godmorron Sverige t-shirt kommer jag ihåg. Undrar var den är nu? Erika blev iallafall sugen på att få se inslagen där Pär var med. Undrar om det går  att ordna på något sätt?

Fredrik skickade precis ett sms där han sa att allt var bra. Gott att höra.

Ha det gott

Kram / Marie

1 kommentar: