Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

lördag 3 juli 2010

Provar Live writer

Jag ville kunna använda Word för att skriva mina inlägg. Men jag lyckades inte med att överföra mina bilder, så efter lite sökande på internet så såg jag att man rekommenderade att använda Windows Live Writer. Sagt och gjort, jag laddade ner installationsprogrammet och skulle köra igån installationen.
Då sa programmet till mig att jag redan hade Live writer. Va! Det hade jag ingen aning om. Men nu vet jag och det verkar faktiskt fungera.
Så jag provar så här ett tag och får lära mig efter hand.

Orkanen Alex har ju slagit in över nordöstra Mexico, strax väster om Texas. Detta har tydligen medfört att ett regn och åskoväder har parkerat sig över bl.a Houston med mycket översvämningar som följd.  Känns ganska skönt att inte vara där nu.
Nedanstående bilder hittade jag i Houston Chronicle idag.

oversvamning2

oversvämning

/Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Provar att lägga in en kommentar för att se om det fungerar.

    SvaraRadera