Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

fredag 16 juli 2010

Handla, blää

Nu finns det ingen återvändo. Nu måste jag åka in till Bengtsfors och handla så att jag kan fixa något knyte.
Jag har dragit på det så länge som möjligt. Jag har legat ute i en stol på altanen och slappat, men då kom Jan och knyckte alla stolar till morgondagens knyte efter matchen. Jag har suttit inne och  redigerat foton till Kongoboken som legat nere några dagar nu. Jag har uppgraderat mitt modem med ny mjukvara, ändrat säkerhetsinställningarna i det samma så att jag nu kan koppla upp min Iphone till wireless här hemma, det har av någon konstig anledning inte fungerat innan, hemma i Houston har det alltid fungerat utmärkt. Men med nya inställningar så gick det alltså bättre. Jag har installerat ny version av BIOS i min Sony dator.  Så nu finns det inte så mycke mer att skylla på. Det är bara att ge sig iväg så att det blir gjort innan de stänger.

Nu avgår snart färjan från Kiel till Göteborg. Så jag hoppas verkligen att Fredrik och Pär har strålat samman någonstans i Kiel och nu sitter och tar det lugnt på båten. Som vanligt får man väl anta att allt har gått bra om man inte har hört något annat.


I brist på något foto från dagen så lägger jag upp en bild på fågelboet i Peking som jag tog efter en av de olympiska friidrottskvällarna i augusti 2008. En av våra sista dagar i Peking innan vi flyttade till Houston.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Ok, nu drar jag till ICA.

Ha det gott

Kram/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar