Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

torsdag 8 juli 2010

Fotografer i Kongo

Idag är det molnigt i Svarttjärn och det känns som det ska börja regna snart. Men vad gör det? Ingenting.

Erika och Kristian har tagit en tur till Åmål. Kristian har aldrig varit där så då var det väl på tiden att han får se metropolen Åmål.
Jag själv sitter åter vid datorn och pysslar med mitt evighetsprojekt, Kongoboken. I går blev det inte en enda sida gjord, så idag får jag väl göra desto fler.
Foton finns det iallafall i överflöd att välja på, jag har samlat ihop mina, Erikas, Stinas och Åkes bilder från resan, det blev över 3500 foton sammanlagt. Jag har försökt rensa, men oj vad svårt det kan vara att trycka på delete ibland.

Fotografer fanns det också förvånansvärt gott om. Batteri, minneskort och film var det däremot mer ont om. Jag fick flera gånger frågan om jag kunde ge bort ett minneskort eller batteri. De allra flesta hade dock inte någon digitalkamera, de hade de gamla hederliga modellerna där man drar upp filmen för hand efter varje kort. Tänk, det känns som en evighet sedan vi hade det.
Vi fotograferade Kongoleser och Kongoleserna fotograferade oss, och alla var nöjda och glada :) utom Erika då kanske som tyckte det var lite jobbigt att alla unga killar ville bli fotograferade tillsammans med henne.
KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

CIMG1128 KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

CIMG1156 100_4589

Killen på bilden längst ner är fotograf för laget från Kinshasa. Har var mycket stolt över sitt uppdrag och sin utrustning, med all rätt. Han var säkert mycket duktig och hade kämpat hårt för att ha råd att skaffa sina grejer.

Som ni märker så kommer det inget inlägg om hela vår resa. Det blir alldeles för jobbigt att både skriva och läsa. Ni får hålla tillgodo med sådana här små inlägg lite nu och då från resan istället.

Ha det gott/

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar