Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

fredag 30 juli 2010

Bakdag idag.

Idag har jag handlat och bakat. Fick skjuts in till Bengtsfors av Vanja eftersom Pär har ställt bilen på Landvetter.
Om en stund ska jag och Fredrik gå bort till Gärdekul och äta älggryta. Det ska bli gott.
Jag får ta tag i lite städning när jag kommer tillbaka i kväll. Eller så får Pär det som en liten present när han kommer hem ikväll. Han har ju ändå bara suttit på olika flygplan och flugplatser idag. Han kan behöva aktivera sig med lite golvtorkning tror jag :)
Det verkar som vi ska få sol i morgon. Det är bra det, då kan vi sitta ute. Det underlättar alltid när man kan göra det. Vi blir nog ca 30 personer i morgon, så vi tror och hoppas på uppehåll iallafall.

Usch, just nu flög en liten fågel på rutan igen. Den står upp på benen just nu, men den är väldigt vinglig. Hoppas att den kan flyga iväg snart.

Har ingen bild från dagen idag heller. Så jag lägger in en från Luozi. I Luozi finns ju ingen el framdragen, men det hindrar inte invånarna från att ha mobiltelefon. Jag förvånades faktiskt över antalet mobiltelefoner man såg, och att de fungerade så långt ifrån storstan.
Det är inte många som har råd att ha en egen generator, eller så kanske de har en generator men så har de inte råd att köpa bränsle till den. Tur då att det finns ställen som det här.
laddare
Här kan man köpa laddning och kontantkort. Man kan även låna en mobiltelefon och ringa ett samtal. En modern variant av telefonhytt.
Undrar vad det kostar att få sin mobil fulladdad?

Ha den bra kväll

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar