Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

torsdag 29 juli 2010

Boken

Har nu skrivit ut hundra sidor på min skrivare. tur att skrivaren kan skriva ut dubbelsidigt automatiskt. Jag skrev ut på vanligt papper och i normal kvalitet, mest för att få en överblick och se att inga större fel smugit sig in innan jag skickar in det.
Men innan jag kunde börja skriva ut så fick jag felsöka lite. Hela denna sommaren har det har varit problem att få pappret att mata in uppifrån . Att mata från kassetten har gått hur bra som helst. Men eftersom skrivaren står lite dumt till har jag inte orkat bry mig. Men idag när jag skulle skriva ut så mycket så slog jag till och bestämde mig för att se om jag kunde upptäcka vad som var felet. Det tog inte många sekunder innan jag upptäck problemet. Det låg en puttekula nere i inmatningen som gjorde att pappret styrde åt fel håll. Märkligt att något papper överhuvudtaget har gått att få igenom, för ibland har det faktiskt lyckats.
Det var ju tur att jag inte fått för mig att ringa supporten eller lämnat in den i affären för lagning.  De hade nog fått sig ett gott skratt när de hittat felet.
Nåväl, nu ska jag titta igenom utskrifterna och imorgon ska jag försöka göra färdigt det sista. Men jag får nog vänta tills jag får tag i ett snabbare nät innan jag skickar över det till tjänsten jag tänkt att använda. Det är en ganska stor fil som ska överföras:)

I morgon ska jag handla, baka och städa. Inte något jag ser fram emot precis. Men ska man ha kalas får man väl anstränga sig lite:)

I brist på någon bild från idag bjuder jag på en inte alltför vanlig syn utanför IKEA Houston. Bilden är från mars 2009 när hästar från när och fjärran invaderade Houston för den stora rodeon som äger rum varje år.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

 KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

God natt

Kram /Marie

1 kommentar:

  1. Hej Marie!
    Många tack för senast och för bilskjutsarna.
    Jag har med stor glädje följt det du skrivit från Kongo. Vilken fantastisk resa och minnesvärda upplevelser.
    Kramar och hälsningar

    SvaraRadera