Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

måndag 28 februari 2011

Tillbaka hos bloggen

Nu var det ett tag sedan jag underhöll bloggen. Jag har helt enkelt inte mått så bra under veckan och inte haft ork att blogga.

Jag kände redan i måndags att jag började få en liten böld nere vid svanskotan. I tisdags smällde det ju till i vaden när jag spelade tennis och är fortfarande inte särskild bra. Den lilla bölden gick från att vara liten och irriterande till stor och smärtsam. Ni som har fölt min blogg vet att jag har haft återkommande bölder på olika ställen sedan vi flyttade hit. Många har jag behövt söka läkare för och fått antibiotika för, men många har kroppen också klarat av själv. Jag hoppades in i det sista att detta skulle vara en av de som kroppen fixade. Men i lördags fick jag ge upp den tanken. Det gjorde så ont, jag kunde inte sitta och nästan inte gå. Det enda som var uthärdligt var när jag låg ner. Så på lördag morgon åkte jag till vårdcentralen och hoppades på att läkaren där skulle säga att det enda som behövdes var en antibiotikakur. Men icke, han skulle tvunget skära upp bölden, och detta gjorde han utan någon som helst bedövning. Sedan klämde och klämde och klämde han för att få ut så mycket skit som möjligt. Jag trodde att jag både skulle svimma och kräkas samtidigt, det gjorde så fruktansvärt ont. Han avslutade med att fylla bölden med en packning så att den inte skulle läka ihop. Detta för att allt var skulle kunna rinna ut.
Jag vet, det låter äckligt och kanske inte något man vill läsa på bloggen, men detta är ju min vardag, så då får det ju vara med på min dagbok.

Jag kom därifrån på darrande ben och med ett recept på antibiotika. Så fort Pär mötte upp mig i väntrummet och började prata med mig så började jag gråta. Jag kände mig helt färdig. Vi åkte till apoteket för att hämta ut medicinen. Det visade sig vara några knallblå piller som jag skulle ta 8 stycken om dagen!!!!!

Hela lördagen så låg jag i sängen och bara försökte glömma hur ont det gjorde. Jag sov några timmar vilket var väldigt gott.  Fast jag hann också med att leka nummerupplysning åt Staffan och Ewa som ringde från Florida och hade lyckats med konststycket att låsa in nycklarna till sin hyrbil i bagaget. De fick några telefonnummer av mig och jag hoppas att det löste sig bra för dem. Ler


Idag var jag tillbaka hos läkaren, jag mådde illa redan innan jag kom dit för att jag fruktade att det skulle göra lika ont som senast. Men det gick mycket bättre denna gången. Gjorde bara rejält ont en liten stund när han fyllde hålrummet med ny packning, men det var inget mot hur det kändes i lördags. Nu ska jag tillbaka på onsdag för att få en ny packning och sedan hoppas jag att det har varat färdigt så att det kan få läka ihop igen. Men på det hela taget är det mycket bättre nu, och just nu sitter jag på min photshopkurs och skriver.
I morgon blir det tyvärr ingen tennis, det klarar min vad inte av, men jag hoppas att kunna sticka iväg på golfen iallafall.

Annars i veckan så har jag sovit väldigt dåligt på nätterna, vaknat runt 1-2 varje natt och inte kunnat sova mer. Legat och läst och sedan när skid-VM har dragit igång, gått upp och lagt mig i tv-soffan och följt VM på SVT-play.

Självklart har jag varit helt slut tidigt på kvällen och varit tvungen att gå och lägga mig tidigt. Det är svårt att komma in i en bra sömnrytm, men detta är jag ju van vid och det vänder så småningom, det är bara lite jobbigt när det håller på.

Annars så njuter vi av värmen som nu kommit hit. Runt 25 grader på dagarna och runt 15 på nätterna. Detta innebär att poolvattnet värms snabbt nu. Problemet är bara att vår pool läcker och vår hyresvärd är trög som vanligt när man rapporterar något fel. Men vi hoppas på att få det fixat så att vi snart kan börja använda poolen igen.
Det känns så bra att kunna sitta ute och äta lunch utan att frysa, svettas ihjäl eller bli uppäten av myggor. Det gäller att passa på nu, för snart kommer myggorna och hettan då man inte kan sitta ute längre.

per-becks-prime

Det var längesedan jag satt vid datorn så lite tid som jag gjorde förra veckan, vissa dagar tror jag knappt att jag inte körde igång den överhuvudtaget. Men det datorarbete som jag gjort har mest handlat om SACC TX:s nyhetsbrev och websida. Men nu är det utskickat och det känns bra att ha fått ut det till slut.

Denna veckan hoppas vi på att få något slags besked från Kiel så att vi kan gå vidare i våra flyttplaner. Det börjar kännas lite stressigt att inte veta hur allt blir. Men vi tror fortfarande att det blir flytt i slutet av maj.

Snart kommer det nog lite fler bilder från Kina, te.x bilderna från olympia parken och muren, men det har liksom inte funnits någon ork och lust att fixa med det i veckan som gått. Men nu ska det nog ske hoppas jag.

Erika fick ytterligare ett mail i veckan från Disney land Paris. För några veckor sedan fick hon ju ett mail som sa att hon skulle få ett jobb men att de skulle höra av sig senare med vad för jobb och under vilken period hon ska jobba. Men i veckan fick hon alltså ett mail som sa att hon var välkommen att jobba som biljettförsäljare fr.o.m den 8:e mars fram till den 4:e september. Hon ska infinna sig på kontoret på Disney Land den 7:e mars. Snabba ryck måste jag säga. Men hon tycker att det ska bli spännande och jag är jätteglad för hennes skull och hoppas allt går bra och att hon kommer att trivas på jobbet och med sina arbetskamrater och sin blivande lägenhetskompis. Hon kommer att dela lägenhet med en annan anställd. Lägenheten tillhör Disney Land och ligger vad jag förstår i anslutning till anläggningen.
Spännande! Nu blir det nog till att boka in en Parisresa i sommar.

Nu hoppas vi bara på att Fredrik ska få någon slags respons från dem också.

Nu är kursen slut för dagen, bäst att packa ihop.

Kram  på er alla.

/Marie

3 kommentarer:

  1. KRAM, Marita
    hoppas det blir battre o battre o att detta ska vara den sista

    SvaraRadera
  2. Skickar en krya på dej kram.
    Hoppas vi ses på onsdag :)

    /Mia

    SvaraRadera
  3. Hejsan Marie,

    Hoppas att du mår bättre nu. Bölder verkar inte så roligt, hoppas de åtta blå gör sitt jobb.
    Det vore roligt att ses snart!
    Tove

    SvaraRadera