Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

tisdag 15 februari 2011

Middag med Mona, Rune och Anna

Efter att jag skrivit färdigt mitt förra inlägg så stack jag iväg på en ny promenad. Några nya kilometer kunde läggas på alla de övriga jag avverkat under den här veckan. Denna gången var målet rektor Monas och Runes lägenhet. Där fanns redan Anna på plats.

Vi satt hemma hos dem och tjatade en stund och sedan begav vi oss till en närbelägen restaurang för att äta lite kvällsmat. Som vanligt blir det mycket mat när man beställer in Kinamat. Men det smakade väldigt bra, så med gemensamma krafter lyckades vi tömma faten.

Det var en mycket trevlig kväll med mycket prat. Tack Mona och Rune för att ni bjöd dit mig och tack Anna för trevligt sällskap.

mat

Mina planer för resten av tiden här i Beijing har blivit lite ändrade. Jag har fått erbjudande att jobba resten av veckan, ja t.o.m längre än så, men jag tror nog att jag tar planet tillbaka till Houston som planerat på söndag:)

Jag kommer iallafall att jobba hela dagen i morgon och sedan får jag ta torsdag och fredag efter hand. Jag är nog inställd på att jobba hela dagarna, men det kan vara så att jag en av dagarna känner att jag behöver tid till annat. Nåja, i morgon ska jag jobba, tillbaka till de goa tvååringarna igen är det tänkt om inget ändras tills imorgon.

Nu är det sängdags så att jag orkar upp tidigt imorgon bitti.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

1 kommentar:

  1. Mysigt att fler få ta del av goa Anna!
    Trist med din hosta! Men Texasluften är nog bättre, kanske.
    Synd att vi inte hann ses i Beijing denna gång.
    Kramar

    SvaraRadera