Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

lördag 5 februari 2011

Väntan i Toronto

Så sitter jag här på flygplatsen i Toronto. Men det var knappt vi blev insläppta.
När vi gått av planet så stoppades vi alla av en dörr som var låst. Två personal på flygplatsen försökte på alla sätt att öppna dörren. Men det lyckades inte. Och andra hållet kunde vi ju inte gå för då kom vi inte igenom tullen.
Men efter ca 20 minuters väntan så kom äntligen två vakter och kunde öppna dörren.

dorr

När vi väl kommit igenom så lotsades vi vidare. Det var bara jag och en till som skulle vidare internationellt. Alla andra skulle till Kanada. Så vi två blev placerade framför ett tomt tullbås. Efter en stunds väntan där blev vi till slut lotsade bakvägen till ett annat tullbås. Det tog 20 sekunder för tullherren att släppa igenom mig. Gå ut genom dörren i hörnet sa han till mig. Ok, jag gick till dörren i hörnet, men va f”n, den var låst. Tillbaka till tullherren och fråga vart jag skulle gå ut. Jag fick samma svar igen. När jag sa att det var låst så stod tre tullherrar och kliade sig i håret. Alla kände på dörren och konstaterade att dörren faktiskt var låst. Så jag blev återigen lotsad ut bakvägen. Undrar om detta är något slags tecken? Ska jag inte åka eller?
Nu är jag inte så vidskeplig av mig, så jag tar chansen och åker iallafall så får vi se vad som händer.

Jag och Pär lämnade hotellet kl 5 i morse. Pär gick ut tidigare för att göra något han inte gjort någon gång innan under den tiden vi bott här tror jag, nämligen, skrapa rutorna. De var ganska ordentligt nerisade. Det kan väl kännas skönt för alla er i Sverige att veta att vi inte bara har +20 och solsken varje dag:)

bil

När vi körde mot flygplatsen såg vi en ganska vanlig syn just nu i Houston, ett vattenrör som spruckit av kylan och vatten som sprutade ut över vägen. inte så bra nu när det är minusgrader, som gjort för att bilda en isbana på vägen.
Men nu ska det bli varmt igen, 19 grader i morgon söndag har de lovat. Det ser nog alla Houstonbor fram emot.

Jag hoppas att jag kan få till några blogginlägg från Kina. Men helt säker kan man inte vara. Både facebook och blogspot brukar vara blockerat. Men jag hoppas att jag genom min lilla tunnel kan ta mig igenom de Kinesiska facebook- och bloggmurarna.

Om arton timmar ska jag landa i Beijing.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

1 kommentar:

  1. Härligt igen med Beijing! Vi kommer för en dag på onsdag. Sedan kommer vi tillbaka dit den 15 mars och stannar tills den 24 mars.
    Vi ska träffa Anna i Bangkok på onsdag, jättekul.
    Nu väntar först sol och värme i Thailand och Kambodja.
    Kramar

    SvaraRadera