Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

tisdag 22 februari 2011

Skadad

Stack iväg till tennisen i morse. Jag kände mig ganska stel och hade ont i ryggen, troligtvis efter lång flygresa och två dåliga nätter. Skulle bli gott att röra på sig och komma igång lite. Vi började ganska lugnt och det kändes ok, om än lite stelt. Men plötsligt bara högg det i baksidan av vaden precis under knät. En väldigt konstig känsla eftersom det egentligen inte gjorde ont om jag bara stod rakt upp och ner, men så fort jag gjorde en viss rörelse så gjorde det göront. Fick lite goda råd av en av tjejerna som vet vad hon pratar om. Åkte hem och tog på is och tog en voltaren. Efter att ha suttit en stund så började det göra riktigt ont, inte bara när jag jag rör mig utan hela tiden. Får se hur detta slutar, förhoppningsvis är det inte så allvarligt utan går över av sig själv inom kort. Såklart blev det ingen golfträning idag.
Jag får nöja mig med att se min golftränare på på tenniskanalen idag när hon är med i någon slags tennisinstruktionsfilm, med i samma film är min tennistränares son.

Pär kommer hem från sin Dubai och Tysklandsresa imorgon, det ska bli gott att få hem honom igen. Hoppas bara att jag kan köra och hämta honom eftersom jag tog bilen från flygplatsen när jag kom från Kina.

Jag har klagat på posten här i USA tidigare och nu gör jag det igen. Här i USA kan man få poäng på sin bank när man betalar med sitt bankkort. Poängen kan sedan användas till en massa olika saker. Vi beställde för ett bra tag sedan två presentkort på 100 USD var hos Best Buy. Det skulle ta 7-10 arbetsdagar att få dem. Efter tre veckor ringde jag banken och meddelade att jag inte fått några presentkort. De skulle undersöka saken och sedan skicka nya presentkort. Nu ytterligare tre veckor senare har jag fortfarande inte fått några presentkort. Jag tror att de helt enkelt blir stulna på vägen. Det är inte första gången saker försvinner på posten här i USA. Jag förstår varför så många anlitar företag som UPS och FedEx istället för posten. Fast jag har ju erfarenhet av att saker försvinner med dem också, fast jag måste säga att jag litar mer på dem än på posten.

Medan jag var i Kina så var det årsmöte i SWEA Houston. Så nu är jag inte längre med i styrelsen. Det har varit väldigt kul att vara med i styrelsen, men nu ska jag njuta av att bara vara medlem de sista månaderna här i Houston.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

2 kommentarer:

  1. Mina vader protesterar bara av att jag börjar promenerar
    Hade inte klarat av ngt mer påfrestande dessa dagar efter vår
    Utflykt t muren i lördags... Va rädd om dig

    SvaraRadera
  2. Jäkla skit, hoppas att det läker snabbt!
    Bea

    SvaraRadera