Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

söndag 6 februari 2011

En snabb hälsning från Beijing

Återkommer med en bättre rapport senare. Nu vill jag bara visa vad som hälsade mig välkommen till Beijing.

Jag bor i Annas lägenhet på 16:e våningen., Anna själv är i Thailand.
utsikt
Utsikt från Annas fönster

Det har ju precis varit nyår här i Kina. Det firar man med smällare och raketer ett tag framåt. Kommer inte ihåg hur länge det är, får kolla upp det där. Men detta var iallafall vad som mötte mig utanför Annas lägenhet och det var detta jag somnade till ett par timmar senare. Inte så spektakulärt, men ganska irriterande när man ska sova. Så här ser det ut i hela Beijing i dessa nyårstider. Raketer och smällare var man än går.

Nu ska jag få i mi lite frukost, sen ska jag rusa till skolbussen för att averka min första arbetsdag. Det ska bli så kul att få komma till skolan igen.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

1 kommentar:

  1. Nihao!
    Nihao ma

    Sitter här nyduschad i min bungalow och kollar din sida, så kommer jag på att det är ju måndag idag....Hoppas du mår bra efter lång resa och att du haft en rolig och bra dag på jobbet : )

    Kram Anna

    SvaraRadera