Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

torsdag 10 februari 2011

Sista arbetsdagen på skolan

Idag vaknade jag återigen av klockan. Jippie! Man blir så glad av att vakna och inse att kl. är 6 och man har sovit hela natten utan att ligga vaken flera timmar.

I gårkväll träffades jag och Karin vid Sanlitun och gick till en japansk restaurang och käkade. Det var så kul att sitta och prata md Karin igen. I morgon lördag ska jag åka ut till dem. Ska bli kul att se alla förändringar där. Tydligen kan man numera åka tunnelbana dit. Karin var dock lite osäker på hur. Men jag tänkte ge det ett försök så får vi se vad jag hamnar.

Idag är det sista arbetsdagen på SSB, för den här gången iallafall. Men kan ju aldrig veta om man kommer tillbaka igen.

Idag är det kallt ute, –6. Får hoppas att det blir lite klart väder också, men det verkar inte så.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

1 kommentar:

  1. Hej! Kul att ha hittat din blogg! Jag ar ocksa svenska, flyttade till Houston for 6 manader sen! Det verkar inte finnas sa mkt svenskar har, har traffat nagra i Norska kyrkan, men det ar inte sa manga i min alder (ar 27) Har varit inte pa sweas hemsida, men de verkar inte vara sa mycket pa gang dar... Har du kanske nagot tips pa nagon annan "klubb" eller liknande?

    Tack snalla, och tack for intressant lasning:)

    SvaraRadera