Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

fredag 11 februari 2011

After Work

Det känns jättebra att ha jobbat en vecka och därmed med gott samvete gå på after work:)

Sista arbetsdagen gick lika bara som de fyra föregående och fast man bara jobbat en vecka så var det lite sorgligt att säga hej då till ban och föräldrar.

Det blev, tvärtemot vad jag trodde en strålande klar dag idag. Sol och knallblå himmel. Jag var tvungen att ha solglasögon på mig när jag var ute med barnen eftersom det blev alldeles för starkt ljus med både sol och snö. Fast det har varit kraftiga vindbyar med isande vindar som fått snön att virvla omkring, så det var tidvis riktigt bittert att vara ute idag.

Efter jobbet så var det alltså dags för after work för de som hade lust med det. Vi begav oss till Nearby the tree. Dör tog i oss lite att dricka och lite smått att äta. Några ägnade sig mest åt biljardspel. Det var trevligt att sitta och tjata några timmar. Framåt nio skulle några andra dra vidare till något annat ställe. Men jag kände att det var dags att gå hem. Så jag traskade hemåt, som tur var, var det inte långt att gå för det var riktigt kallt ute. Det riktigt gjorde ont inuti näsan när jag andades. Jag tror att jag har blivit en vekling från Texas istället för en hård viking från Sverige vad det gäller värme och kyla. Hur ska jag klara av att flytta till norra Europa igen?


En del av after workgänget


Biljardspel på gång.

I morgon hoppas jag att få sova en stund på morgonen. Sen blir det kanske lite shopping på Yashow innan jag ger mig av i jakten på den rätta tunnelbanan och den rätta tunnelbanestationen för att ta mig till Janne och Karin.

Nu ska jag försöka ringa Pär, han har väl precis börjat sin sista arbetsdag den här veckan.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

1 kommentar:

  1. Mysigt med after work! Anna, Bosse och jag har varit på thailändsk födelsedagsfest på vår resort. Det fick bli vårt "after work", snarare "after beach".
    Här är det varmt! Ha dwt fortsatt bra i Beijing!
    Kramar o många hälsningar

    SvaraRadera