Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

fredag 18 februari 2011

After work och polisarbete

Det är tur att att man inte har ett fast jobb hör i Beijing för jag tror inte att jag skulle klara av dessa after work varje fredag.

Nu är kl.midnatt och det är hög tid att krypa ner i bädden. Låter ju inte som en sen kväll, men när man börjar vid halv fem-tiden så har man ju hunnit med en del. Och med tanke på att vi ska åka till muren i morgon bitti så behöver jag nog lite sömn nu. Känner mig otroligt trött. Kvällens höjdpunkt var absolut att träffa Christina igen. Hon är på tillfälligt besök här i Beijing. Och det bästa är att vi ska träffas i morgon igen. Såå kul.

.firstfloor

Idag var det alltså sista dagen på jobbet, det blev tre dagar mer än planerat, men det har bara varit väldigt trevligt, och som jag nämnde förut så har jag blivit erbjuden att stanna terminen ut vilket förstås låter väldigt frestande, men som inte fungerar riktigt i praktiken, så jag tar nog flyget hem på söndag.

Förra veckans Pippiöverraskning där jag skulle ha en roll som en av poliserna blev ju inställd pga. kyla, men idag skulle den genomföras och då fick jag återigen rollen som polis.

Tack vare att vi hade en fantastisk Pippi och Prusiluska så kunde poliserna bara glida in och göra sitt jobb och allt väldigt lyckat. Barnen var sååå nöjda

polis
Kling och Klang gör entré.

polis2
Dunder Karlsson och Blom infångade, Prusiluskan och Pippi övervakar.

Det är väl bara i Kina man utan vidare kan beställa två riktiga polisuniformer och få de levererade på ett par dagar.
Måste säga att vakterna på området slängde långa blickar efter oss när vi smög omkring i väntan på att göra entré.

Nu hög tid för sängen.

Godnatt, ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

1 kommentar:

  1. Helt underbart alltihop! Saknar både sfter work och Muren, men får ligga i när vi kommer i mars.
    Kul att du hann träffa Christina.
    Kramar och thailandshälsningar

    SvaraRadera