Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

onsdag 16 februari 2011

Efter jobbet

Så har jag då klarat av ytterligare en arbetsdag. Det var ju inte tänkt så, men det har bara varit trevligt. Kommer att åka till jobbet i morgon också. Och det är nog lika bra det. Jag har förstått nu att det tunga i bröstet och irritationen i halsen och luftvägarna och min eviga hosta beror på den riktigt dåliga luften här. Vi har haft några dagar med riktigt klar och härlig luft. Men igår och idag har det varit uselt. Jag trodde igår att det skulle vara bra. Men upptäckte när jag gick upp och tittade ut genom fönstret att det var en enda sörja i luften. I det läget är det givetvis inte bra att ta en rask promenad till Ritanparken och senare på kvällen en lika rask promenad hem till Mona. Låg och hostade ganska mycket i natt.
Idag har vi givetvis varit inne med barnen hela dagen och det har gått ganska bra med mina luftrör. Men så fort vi satte oss i skolbussen för att åka hem så kom hostan tillbaka, och nu känns det inte speciellt bra.

När vi bodde här så var jag inte alls känslig för den dåliga luften, så det är lite konstigt att jag reagerar så här nu.

I natt förväntar jag mig inte att få många timmars sömn. Det har ju smällts en del smällare utanför fönstret, En del kvällar mycket och en del kvällar betydligt mindre. Men nu ikväll blir det nog all night long. Det är nämligen den sista dagen på nyårsfirandet idag, de firar de med fyrverkerier hela natten. De har redan börjat så smått hör jag.

Direkt när jag kommit hem efter jobbet idag så gick jag ner till det lilla kontoret som har lovat att fixa vattenpengar på toavattenkortet. De fick pengar och kortet i måndags, men i går hade de inte hunnit fixa det. Så nu hoppades jag verkligen att det var fixat. Och det var det också. Skönt, nu finns det vatten i toastolen igen.

Sen sprang jag iväg en snabbis till Yashow. Jag var ju inte helt nöjd med skorna jag köpte på uppdrag igår. Så jag bestämde mig för att köpa nya. Jag tror att dessa var bättre. Men det återstår att se.

Sen blev det givetvis en Starbucks. Och när jag gick hemåt så stötte jag på något som verkade skulle bli en stor trumshow nu ikväll. Det hade säkert att göra med nyårsfirandet. Såklart hade jag gjort det irriterande misstaget att glömma mitt minneskort i datorn. Så det blev bara ett par bilder på förberedelserna innan internminnet var fullt.
Om ni tittar riktigt noga på bilden så ser ni att de har flera akvarium fulla med fiskar längst fram på scen.

spel

Nu ska jag springa ner och möta Anna så ska vi sticka och äta.

Ha det gott så länge.

Kram Marie

1 kommentar:

  1. Toavattenkortet? Jag säger då det. Kanske något för guvernören här att införa nu när budgetläget ropar kris.
    Jättekul att följa med på resan så här på det digitala sättet. Hoppas att du kryar på dig snabbt.
    Tove

    SvaraRadera