Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

fredag 11 februari 2011

En klarblå himmel

Idag vaknade jag kl.7. Utanför fönstret ser man en klarblå himmel. Det är kallt och friskt ute. Härligt.

Om man tittar riktigt ordentligt så ser man bergen skymta långt borta.

Nu ska jag gå till Yashow och se om jag orkar shoppa något.
Sen i eftermiddag ska jag försöka ta mig till Karin och Janne. Att ta sig dit med taxi är inga problem, men varför göra det enkelt för sig? Jag tänkte ta tunnelbanan. Får då tillfälle att åka¨på den alldeles nyöppnade sträckan, linje 15.

Problemet är bara att lista ut var man ska gå av. Men nu efter lite sökande på nätet så har jag kommit fram till:
jag ska gå på linje 2 vid Dongsishitiao, åka en station, där byta till linje 13 och åka till Wangjing West där jag hoppar på linje 15 och åker till xiangjiang beilu. Låter det som en vettig plan tycker nì?

subway

Till slut lyckades jag också få google maps att visa den nya tunnelbanestrckningen på kartan och där kan man tydligt se att mitt slutmål och linje 15 finns väldigt nära varandra. Frågan är bara var stationen är.

sub

Annars så har jag ju den här fina vägbeskrivningen om jag mot förmodan skulle känna mig vilsen om jag väljer att åka taxi. Fast det känns nog lite tryggare att dirigera taxichauffören utan denna beskrivning.

beskrivning

Så, nu är det tandborstning som gäller sen ut i det friska vädret.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

1 kommentar:

  1. Hoppas du kommit fram till ditt slutmål.
    Spännande är det att se vad som händer och taxi finns ju alltid. Men det är ju ingen sport.
    Kramar och många hälsningar från Thailand.

    SvaraRadera