Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

fredag 24 september 2010

Väntan är över

Jaha, nu har både Orkin man och Fed ex varit här och gjort vad de skulle. Så nu är det väl bara att ge sig ut och fotografera lite.
Det var inte att tänka på precis efter att objektivet var levererats. Då öppnade sig himlen och vi fick ett ordentligt skyfall och några ordentliga åsksmällar. Men nu skiner solen igen och temperaturen ligger väl på lite drygt 30 grader i skuggan.
Men lite omslag har det allt blivit på vädret. Nu är det inte olidligt varmt så fort man vaknar på morgonen, utan man kan faktiskt ha altandörren öppen en stund och få in lite luft i huset en stund på morgonen. Men sen gäller det ju att stänga dörren i tid också. Ett bra tecken på att man har haft öppet för länge är när det är så fuktigt at det börjar droppa från ventilerna i taket.

fukt

Annars har jag ägnat en del tid åt att få mina vpn-tunnlar att fungera. Den svenska har fungerat hela tiden men tunnelpaketet hos purevpn har av någon anledning inte fungerat på ett tag. Men nu börjar ju NHL-säsongen på riktigt snart och då måste ju vår Kanadensiska tunnel fungera ordentligt så att vi kan följa Vancouver.  Så jag satte mig ner och gjorde om mina inställningar och nu fungerar det som det ska. När köper en tunnel med purevpn så får man flera länder i ett paket. Jag har bara brytt mig om att installera Kanada och England förut. Men nu när jag ändå var i farten så bestämde jag mig för att få igång allihop. Så nu ser min vpnlista ut så här.
vpn
Inte för att jag vet om jag någonsin kommer att använda te.x Luxembourg eller Holland. Men man vet aldrig, kanske Sverige spelar någon viktig match mot ett av de länderna och de bara visas på deras tv :)  Nåja, de ingick ju liksom i paketet så det skadar ju inte att ha dem där.

Nu har Pär kommit från jobbet och vi ska cykla iväg och köpa lite tennisbollar så att vi kan spela lite i kväll. Vi slängde alla våra bollar sist vi spelade för att vi skulle bli tvingade att köpa nya. Vi har spelat med riktigt sumpiga bollar alldeles för länge nu.

Erika, om du undrar vad  är för  besökare på din blogg från olika länder idag, så är det bara jag som har varit ute och krupit i lite olika tunnlar.

Ha det gott

Kram /Marie

1 kommentar:

  1. Haha, ja jag och Kristian var mycket fundersamma över varför tyskar och engelsmän plötsligt börjat läsa min blogg.

    SvaraRadera