Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

onsdag 22 september 2010

Filipstads bästa skådespelare, eller?

Hade jag varit ansvarig för ett humorprogram och gjort det här klippet hade jag varit väldigt nöjd. Men om det här klippet verkligen är på riktigt så är jag väldigt nöjd med att inte bo i Filipstad. Riktig skrämmande faktiskt.

 

Vi har gått med i ett återvinningsprogram här i vårt område. Det är damklubben här på området som har kört igång det här. Jättebra, vi har fått en stor plastlåda som vi fyller med all återvinning hur som helst. Inget sorterande här inte. En gång i veckan ställer vi ut lådan på trottoaren och så kommer det en återvinningsbil och tömmer lådan.  Går man runt i området kvällen innan tömning så ser man vilka som är med i programmet. Det är inte många, kanske vart 20:e hus. För oss är det här toppen. Förut samlade vi all återvinning i garaget för att när det blivit lite väl mycket slänga in det i Volvon och köra det till återvinningscentralen. Men på köpet fick man alltid en och annan kackerlacka som tyckte att det var bra att bo bland vårt returpapper. Det är synd om kackerlackorna men bra för oss som får lite mer plats i garaget nu.

atervinning
Just denna veckan hade vi inte åstadkommit så mycket återvinning,
så vi kunde fylla på med ett litet lager vi hade kvar i garaget.
Därav alla Starbucksflaskorna. En av Fredriks favoritdryck.

Annars så finns det ett företag som tycker att favoritdrycken borde vara den här istället.

absolut

Jag föredrar absolut Starbucks framför Absolut. Igår tog jag med mig våra ihopsamlade mynt och körde ner dem i en myntautomat i vår mataffär. Om man vill kan man välja att sätta in pengarna på ett “gift card” då är det gratis att växla in mynten. Jag brukar alltid sätta in pengarna på mitt Starbuckskort. Då känns det nästan som att det är gratis att dricka Frappuccino, vad lättlurad man är va?

Nu ska jag titta på de Svenska nyheterna och se hur det går i rösträkningen.

Ha det gott

Kram /Marie

1 kommentar: