Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

fredag 10 september 2010

Fix och trix

Idag har jag mest tagit det lugnt såhär långt. Fixat lite med det kommande nyhetsbrevet bara. Sedan suttit med en kopp kaffe i tv soffan och tittat på SVT-play, Himmelblå. Jag är så glad för alla play-kanaler som finns nu. Inte för att jag tittar mycket på tv, men jag har iallafall möjlighetan att nå svensk tv om jag vill, och framför allt, när jag vill. Amerikansk tv står jag som bekant inte ut med. Och när t.ex. amerikansk tv väljer att visa damtennis istället för Robin Söderling, så är kombinationen Eurosport-play och en vpn-tunnel väldigt bra att ha.

Nu ska jag snart iväg och äta lunch med Cecilia. Cecilia ska snart åka i väg till Kentucky och där vara en av två svenska deltagare i vm i distansritt. Det ska bli spännande att följa hennes tävling, 16 mil ska hon och hästen kämpa tillsammans. Jag såg för övrigt den andra deltagaren på Sportnytt igår, (svt-play såklart:) )
Här kan ni läsa en av alla artiklar som skrivits om Cecilia den senaste tiden. http://www3.ridsport.se/Evenemang/WEG2010/Nyheter/2010/Distansryttarepadistans/

Nu har vi bokat resan till Montreal, det blir en långhelg över månadsskiftet september/oktober. Vi åker direkt till Montreal och skippar Niagarafallen. Det får bli på en separat resa en annan gång.

Jag har ingen bild från idag. Så jag bjuder på en från mitt arkiv. Det är en bild min kollega Karolina tog på IKEA i Beijing när vi var där och handlade möbler till skolan. Jag var precis på väg att också ta en bild på skylten, men blev hindrad av en arg dam som jobbade på IKEA.
bullar 
Svenska köttbullar enligt IKEA Beijing.

Ha det gott

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar