Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

fredag 3 september 2010

Saturn

Nu sitter jag i väntrummet på Saturn. Bilen ska ha sin service. En och en halv timme ska det ta. Får se om de kan hålla tiden.

Jag har nämnt vår ommöblering flera gånger här på bloggen, och det är inte klart ännu. Vi är lite oorganiserade av oss som ni vet, så det tar tid. Men man kan iallafall röra sig fritt i huset utan att snubbla på massa saker som ligger på fel plats nu. Vi tycker att det blir helt ok, men en som verkligen älskar den här ommöbleringen är som jag nämnt förut, Lillpisen. Jag satt uppe ganska länge i går kväll och skrev mail, uppdaterade medlemslistor, skickade ut SWEA – inbjudningar och mycket annat. När jag efter flera timmar tog blicken från datorskärmen fick jag se detta.
kattsoffa
Lillpisen sover som en stock i bäddsoffan vi satt in på kontoret. Men när jag stänger ner datorn och går upp för att lägga mig så vaknar hon, springer upp för trappan och lägger sig i sängen istället. Hon är ganska sällskapssjuk den där katten. Hon kan inte ens äta ensam. Hon vill alltid att jag ska följa med henne ut i köket och vara där när hon äter. Ibland kan hon sitta och jama på mig och när jag reser mig för att gå mot henne rusar hon ut i köket och tittar bakom sig för att se att jag följer med. Det är en knäpp katt det där.
På tisdag kommer en hund på besök. Får se hur hon regerar då. Jag tror att hon lämnar huset för några timmar.
Vi ska ha höstens SWEA-kick-off hemma hos mig då. Då ska en medlem ta med sig sin hund som hon tar med sig till skolor och sjukhus när hon volonterar. Hon ska berätta hur man kan jobba med hunden i vården och vad man måste göra för att få tillstånd till detta. Det ska bli väldigt intressant att höra henne berätta.

Nej, nu ska jag nog fylla på min kopp med lite mer kaffeblask. Aldrig har det uttrycket varit mer rätt än här i USA. Det är verkligen blask. Pär har med sig en burk nescafe på jobbet och spetsar sitt kaffe med.

Förresten, är det någon som vet vad B-post från Sverige innebär? Är det lika med att mitt paket skickas med roddbåt över atlanten eller? Min bok har fortfarande inte kommit och jag börjar bli lite orolig. Den skickades från Europa den 12 augusti tror jag.

Ha det gott

Kram /Marie

3 kommentarer:

  1. Spännande med "hunden i vården". Min dotter; Helen som är sjukgymnast i Solna på ett äldreboende jobbar också med detta. Verkligen jättespännande! Kul att höra mer om hur detta går till i USA. Roligt att även skolor finns med!
    Kramar från ett höstaktigt Stockholm med +12 grader.

    SvaraRadera
  2. Trodde bara B-post i Sverige var inrikes ?
    Da tar det ju 3 dagar el fler inom Sverige
    Trodde att all post till Us var "vanlig"
    leverans ca 10 dagar, mitt fodelsedagsparket fran Malmo tog dessvarre 16 dagar o mitt losgodis smalte pa vagen:(
    Hoppas du far din bok!
    Marita

    SvaraRadera
  3. Jag har ingen aning om hur posten i Sverige fungerar. Det var leverantören som sa att boken hade skickats med B-post. Men om ditt godis tog 16 dagar så finns det kanske lite hopp ännu.

    @Ditte, 12 grader! jag föredrar nog våra drygt 30 här. Men visst kan hösten vara riktigt fini Sverige.

    SvaraRadera