Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

måndag 27 september 2010

Måndag igen

Så var det måndag igen, och snart ska jag ge mig iväg till min kurs.
Det var lite tungt att gå upp idag. Men det är kanske så när man envisas med att vakna vi 5 tiden och sen ligga vaken i några timmar. För det mesta somnar jag inte om igen. Men det gjorde jag idag och då är det så tungt i huvudet när man vaknar vid nio igen. Det kanske är bättre att gå upp kl. 5 istället.

I går var vi i Memorial park. Jag slog på några golfbollar tillsammans med Staffan medans Pär och Ewa tog en promenad. Sedan blev det lunch på en Grekisk snabbmatrestaurang.
När vi kom hem blev det ett dopp och sedan låg jag i solstolen. Vad skönt det var. Precis lagom temperatur. Det var längesedan man kunde ligga där utan att få värmeslag. Det har verkligen blivit ett omslag i vädret. Lite svalare på morgonen och inte stekande hett på dagen, det ska väl hålla sig runt 30 grader  den här veckan. Det ser jag fram emot.

I lördags var vi på gymmet. Det var såå längesedan jag var där. Jag körde lite armträning och lite benträning. Och det känns i mina armar nu att det var ett tag sedan jag var där. Får se om jag kan ta tag i mig själv och sticka dit lite oftare.
På lördagskvällen var vi bjudna hem till Ulrika och Johan, tillsammans med ett gäng svenskar till. Gott och trevligt var det. Tack Ulrika och Johan för en  trevlig kväll.

middag

 middag3

I helgen fick jag också en lite spännande förfrågan som jag är väldigt sugen på. Får se om det går i lås. Det är egentligen ingen stor grej alls. Men jag skulle tycka att det var väldigt kul om det blev så. Lite fel tid på året bara (februari), men man kan inte få allt.

Nej, hög tid att packa ner datorn och sticka till kursen.

Ha det gott

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar