Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

torsdag 2 september 2010

Swealunch igår, idag SACC TX-lunch

Jag tror att vi var 14 vuxna och 6 barn på lunchen igår. Jätteroligt. Men det är tur att vi har Margret med oss som har jobbat på IKEA i 14 år och har lite pondus. Det krävs ju en del ommöblering om alla vi ska kunna sitta tillsammans. Då är det bra att ha någon med gul tröja med sig så att man inte blir ifrågasatt.

 ikealunch
Det var inte så lätt att fånga alla på bild samtidigt. Alltid var det någon som var uppe och sprang.
Men här har några fastnat på kort iallafall:)

Annars så pysslade jag mest med att plocka i ordning här hemma igår. Så nu kan jag se golvet på kontoret igen. Matbordet flyttades till gamla kontoret, så nu behöver vi komplettera med ett litet matbord som vi kan ha där det stora matbordet var. Konstigt, Hur mycket möbler man än har så går det alltid att komma på något nytt man behöver.

Idag ska jag åka på ett lunchföredrag med SACC Texas. Det är Jarl Dahlfors från Loomis som ska prata om “Cash is King” The security and transfer of money world-wide. Jag får ju gå på lite av deras event nu när jag är inblandad i att sätta ihop deras nyhetsbrev. Nejdå, jag hade allt anmält mig till detta innan jag blev insyltad i nyhetsbrevet, så jag ser fram emot att gå dit. Kameran tar jag med mig, kanske det blir ett foto i nyhetsbrevet sen, beror på vad jag lyckas fånga på kort:)

Om vädret finns inte så mycket att säga, det är ganska stabilt. Det vill säga, man vet att man kommer att uppleva både strålande sol, lite halvmulet och ett och annat skyfall under dygnet. Den stora frågan är bara när under dagen de olika väderlekarna ska infinna sig. Just i skrivande stund skiner solen.

Nej, dags att göra sig i ordning för lunch.

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar