Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

måndag 13 september 2010

En hektisk måndag

Det är körigt att vara hemmafru ibland.
Idag har det varit fullt upp. Förmiddagen var det lite pyssel här hemma. Bl. a bråkade jag ett tag med Outlook. Jag ville lägga till en epostadress från gmail in i outlook. Och jag ville ha det i imap-format, så att mailboxen synkroniserar både med min iphone och gmails server. Duktig som jag var så läste jag instruktionerna, för vilka serverportnummer och vilket krypteringssätt man skulle använda. Detta resulterade i att outlook kraschade gång på gång.  Så jag bestämde mig för att strunta i instruktionerna och använda samma information som jag matade in när jag la upp mitt gamla konto. Och se, då fungerade det utan problem. Så efter det kunde jag skicka ut några email med en ny avsändare. Skulle inte se så proffsigt ut tycker jag om avsändaren hade varit Pär och Marie Leander. Så om ni någon gång skulle få ett email där det står något annat som avsändare, så har jag använt fel konto att skicka ifrån bara:)

Kvart i tolv hade nyhetsbrevsgruppen telefonmöte över Skype. Det börjar ju närma sig deadline nu, så det gäller att få det färdigt. Men det ska nog inte vara några problem. Telefonmötet slutade 12.30, samtidigt som min photoshopskurs började. Jag hade förvarnat läraren om att jag skulle bli sen, så det var ok.
Eftersom jag anmälde mig efter att kursen var fulltecknad så hade hon gjort i ordning en egen plats till mig längst bak i klassrummet där jag kunde sitta med min laptop. Det var perfekt, lite avskilt men med full koll på vad de andra gjorde. Det enda problemet är att jag inte kan koppla upp mig mot skolans nätverk. Så läraren kopierar över ev. bilder vi ska jobba med på en nyckel som jag sen får kopiera över till mig. Jag tycker att hon är otrolig, det blir en del extrajobb för henne, men det bekymrar henne inte. Hon är en kvinna begåvad med ett otroligt tålamod måste jag säga.

Efter kursen gällde det att få något i magen, för att sedan pyssla lite med nyhetsbrevet igen, innan det var dags att bi upphämtad av Stina för att åka till Agneta på Sweas bokklubb.
Hos Agneta åt vi gott och pratade om Alex Schulmans bok, skynda att älska.  Ja, vi pratade förstås om mycket annat också, men det var ju boken som var huvudämnet för kvällen.

Nu är jag hemma och har pysslat lite med handelskammarens hemsida. Väldigt lite, har jag pysslat, ska sägas. Men varje moment jag gör där är nytt för mig, så det tar sin lilla stund att sätta sig in i det. Jag blir så glad varje gång jag trycker på spara och upptäcker att jag i alla fall inte har förstört något.
Nu är jag dret trött och ska gå och lägga mig. Imorgon gör vi ett nytt försök med att spela golf. Förra gången regnade ju bort.

Det blir en Kinaskylt idag också.

Digital StillCamera
Wicket istället för ticket, det blev ju nästan rätt iallafall.

Godnatt

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar