Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

onsdag 15 september 2010

Många timmar framför datorn

Idag har jag suttit nästan hela dagen framför datorn. En stor del av tiden har jag bråkat med Sweas hemsida. Det är egentligen väldigt enkelt att uppdatera och lägga till nya saker. Men det är så ofta det inte blir som man tror att det ska bli. Det är ett enkelt men tidsödande program helt enkelt. Men nu har jag iallafall gjort en del av de två jag tänkte göra på Sweas hemsida. Nästa del får jag nog göra efter att nyhetsbrevet är ute.
Givetvis har jag även pysslat med nyhetsbrevet. Och även där kan man bli lite frustrerad. Varför blir det te.x inte alltid vänstercentrerat när man trycker på vänstercentreratknappen.  Ibland blir det bra, ibland blir det katastrof, är knapparna egentligen bara några dolda slumpgeneratorer eller? Det slutade med att jag gick in och ändrade direkt i koden istället, insåg att det nog skulle gå smidigare vid vissa tillfällen.

Jag har pratat med min nya vän Volker också. Jag var ju tvungen att ringa honom och berätta att boken kommit. Och sen ville jag ju gärna berätta att jag inte var helt nöjd med skärnigs och bindningsarbetet. Han var helt överrens med mig att det inte var ett bra jobb. Men nu ligger det ju redan en reklamation inne, som istället för att skickas till Tyskland kommer att skickas till Erika eftersom den inte hinner komma till Kiel innan Pär åker därifrån. När hon får den, får hon granska den, och är den också dåligt gjord så får vi göra en ytterligare reklamation.
Även idag fascinerades jag av den otroliga kundservicen som Volker ger.

Kl. 6 i kväll kom Ewa och befriade mig från datorn. Vi hade siktat in oss på en mycket enkel Koreansk restaurang som inte ligger så långt härifrån. När vi kom dit visade det sig att den var igenbommad. Då styrde vi stegen mot en finare fransk restaurang på andra sidan gatan. När vi kom fram så satt där en liten lapp på dörren som talade om att de hade semesterstängt en vecka till. Hmm, verkade vara svårt att få sig något att äta. Men på tredje stället blev det napp iallafall. En italiensk restaurang blev det, kalv med pasta. Mycket gott.
Sen blev det lite kaffe, elfte timmen och mera prat hemma hos mig innan det var dags för den arbetande kvinnan att åka hem.

Jag satte mig vid datorn igen men nu efter flera ivägskickade mail,  uppdaterade listor osv så känner jag att det börjar bli dags att tänka på sängen. Jag vaknade ju faktiskt kl. 4 i morse och kunde inte somna om. Så jag har nog rätt att känna mig lite trött nu när det lider mot midnatt.

Förresten, den tjocka katalogen som jag postade i torsdags till min pappa i Sverige kom fram idag. Otroligt, 6 dagar från USA till Sverige. Varför tar det då 5 veckor andra hållet. Kanske de hade medvind när de skulle ro åt andra hållet.

Idag blir det en bild på en av maträtterna man kunde välja på en restaurang i Beijing. Vi tog inte den rätten.

Exif_JPEG_PICTURE

Godnatt

Kram /Marie

1 kommentar:

  1. men hallåååå vilken mat-rätt!!!! ja, visst de e lite charmigt med vissa försök till översättning kinesiska-engelska
    så himla skönt de e fredag....en pasta på osolemio, ett glas rött, eller två...nu hemma och dötrött...försöka vara vaken en timma till hihihi klockan e bara 19.13...
    kramis Anna

    SvaraRadera