Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

tisdag 28 september 2010

Kursdag

Idag var jag på ett tvåtimmarsföredrag om Constant Contact. Det är det företaget vi använder för att skicka ut våra nyhetsbrev och de anordnade ett föredrag gratis, så jag tyckte att det var lika bra att kolla in var det var för något. Det var bara öppet för de som startat ett 60-dagars trialkonto, så det hela skulle väl gå ut på att försöka få oss alla att signa upp för ett betalkonto trodde jag.
Men det var inte alls så säljinriktat, utan hon var riktigt duktig på att på de två timmarna visa oss så mycket som möjligt av programmets möjlighet utan att man på något sätt kände sig tvingad att köpa ett abonnemang.
Jag har ju redan hunnit göra ett nyhetsbrev med detta företaget, så det mesta hon gick igenom kände jag igen. Men några nya saker lärde jag mig allt, så jag tyckte att det var två riktigt givande timmar.

Igår på photoshopkursen så gick brandlarmet igång. Det var bara att packa ihop sina grejer och ge sig ut på parkeringen. Eftersom jag anmälde mig efter att kursen egentligen var full så använder jag min egen laptop på lektionerna. Och den ville jag förstås inte lämna kvar i klassrummet ifall larmet skulle visa sig vara ett riktigt larm. Så det blev lite stress att pack ihop, men vi kom iallafall ut ordentligt under ordnade former. Och som väl var så visade det sig vara falsklarm. Så efter tio minuter så fick vi gå in igen, Men vi hann njuta av det fina vädret en stund iallafall.

photoshopkurs

Efter kursen så åkte jag och handlade lite på Sam´s Club. Det är en storpacksaffär som man måste vara medlem i för att handla. Jag brukar åka dit och handla grekisk yoghurt bl.a. Och nu märks det att vi närmar oss holiday season på allvar. Julpyntet är på plats. Vi såg ju julpynt redan i augusti i en affär här i Houston, men det var nog en av de få som redan hade uppe pyntet. Men nu börjar det alltså på riktigt. Julpynt och Halloween är det som gäller nu.

jul

På kvällen stack vi iväg för att spela tennis en stund. När jag plockade upp mitt racket från fodralen så blev jag ganska förvånad när jag märkte att mina strängar hade gått sönder. Hmm, inte så lätt att spela med trasiga strängar. Idag åkte jag till Tennis Express och lämnade in racketen för omsträngning.

I morgon åker vi till Montreal. Det ska bli så kul att komma dit och få träffa Fredrik och se hur han har det. 
Kvar hemma och vaktar huset är vår lilla fyrfota vän. Hon får bo ute medans vi är borta, grannen har lovat att ge henne mat. En del djur har ju, liksom små barn något gosedjur eller någon gosefilt som de gillar väldigt mycket. Det hade ju varit bra om Lillpisen hade det så att man kunde lägga ut det till henne medans vi är borta. Men det har hon alltså inte. Men kanske någon av mina skor går lika bra. Hon verkar gilla alla mina skor skarpt. Så fort hon kommer i närheten av dem så stryker hon sig emot dem, och ibland lägger hon sig och sover intill dem. Undrar vad jag har för speciell sorts fotsvett som tilltalar henne så mycket.

kattsko 

Nej, nu ska jag packa det sista.

Ha det gott

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar