Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

fredag 3 september 2010

Ett litet steg på väg

Det tog två timmar på verkstan, inte en och en halv som de lovade. Men det får man väl vara ganska nöjd med. Jag hade ju min laptop med mig och kunde passa på att göra lite nytta under tiden. Servicen gick fint och kostade endast $40..

Det är ju långhelg här i USA denna helgen, så Pär blev hemskickad från jobbet redan kl. 1 idag. Cheferna tyckte att de skulle påbörja helgen lite tidigare. Det var ju bra för oss. Då kunde vi åka till IKEA och köpa köksbordet, stolar och en skänk som vi skulle komplettera med. Jag hade ju tänkt att göra det själv, men eftersom Pär hade Volvon idag så var det inte möjligt.

När vi kom hem efter IKEA-turen gick vi iväg till tennisbanan och spelade tennis. Oj, vad varmt det var. Efter en kvart höll jag på svimma av värmeslag kändes det som. Det är verkligen inget att rekommendera att spela tennis när det är 32 grader ute.
När vi kom hem slängde vi oss i poolen så fort vi kunde. Den kändes lite sval för första gången på länge. Men när jag tittade på termometern så visade den 31 grader. Hmm, undrar hur vi ska klara av att bada när det är 25.

Idag var det Pär som skruvade ihop det mesta av möblerna. Det brukar vara jag som får göra det jobbet annars. Men det var skönt att slippa, jag kom bara in på slutet och styrde upp det hela lite:)

ikeamöbel

Nu börjar vi få lite ordning. Det är mest finjustering som återstår nu. Tavlor som ska hitta nya platser och kläder som ska hamna i rätt garderober osv.
Usch, det är sånt vi är så dåliga på, men det har hänt en del iallafall.

Vårt kontor förut…
kontor före1

 kontor före2

….har nu blivit matrum
 matrum 1

matrum2

matrum3
Duken köpte jag i Kongo. Etiketten har jag kvar och den är på
ovansidan duken, (syns inte på bilden). Så får det vara en stund bara för sakens skull.
Så gör man nämligen i Kongo. Etiketterna sitter kvar väl synliga så
länge som möjligt så alla kan se att man har nya grejor och det är bra kvalitet.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Vårt sovrum förut……
sovrum

…..har nu blivit kontor och gästrum. 
 ny kontor
Det ser inte så trevligt ut kanske, men det är mycket mer funktionellt nu.

Jag har också ägnat mig åt att prata med servicen på Comcast idag. Helt plötsligt slutade både internet och telefon att fungera. Efter att både han och jag resetat våra system så kom det igång igen. Det var ju bra, men fråga mig inte var felet var. Han hade inte heller något bra svar på det. Kanske att det var något problem på modemet. Och kom felet tillbaka var det bara att beställa ett nytt gratis tydligen. Men jag hoppas på att det inte ska behövas.

Nu blir det nog lite slapp i tvsoffan, innan det är dags att säga godnatt.
I morgon sticker vi till konsulatet för att rösta.

Ha det gott

Kram /Marie

2 kommentarer:

  1. Blää jag kan inte se vissa av dina foton????
    Kanske det går imon hihihi.....jag kunde använda min hemliga väg till facebook första dagarna men inte nu längre : (
    ja,ja, nu ska jag ut, tror det blir Ritan parken, Grandmas kitchen och sedan Landao för att köpa en router, nej så heter det inte va´? jag vill ha trådlöst internet i lägenheten...
    Ha en bra söndag.....Anna

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blir!
    Jag gillar verkligen duken från Kongo. Den ser ut att passa väldigt bra med sina vackra färger i matrummet.
    Vi kämpar också med tavlor somska placeras....Har dock inte så många väggar, mest fönster.
    Kramar och hälsningar

    SvaraRadera