Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

fredag 17 september 2010

Bankärende

Jag har blivit förkyld igen, usch och fy, inte skoj. I går var jag så trött så att jag gick och la mig innan kl. var nio. Jag somnade direkt, men fick betala priset för min tidiga sänggång när jag vaknade kl.12 och låg vaken ett par timmar.
Jag började morgonen idag med en rejäl nysning, och som ett brev på posten så följde näsblod på nysningen. Jag borde kanske någon gång se till att göra något åt det där. För det är ganska jobbigt att få näsblod flera gånger om dagen när man är förkyld. Och det är ganska ordentligt flöde också. Senare på förmiddagen satt jag och pratade med Fredrik i telefon, och utan förvarningen så körde det igång igen. Det var bara att slänga ifrån sig luren och rusa ut i badrummet.

Samtalet jag hade med Fredrik handlade om betalningen av hans terminsavgift. Eftersom vi inte hittade något sätt att göra betalningen online från vår bank, så hade vi skickat in vår kreditkortsinformation till skolan för at de skulle kunna dra pengarna därifrån. Men, se det gick inte, man kan bara betala 2000 Kanada dollar per termin med ett kort. Vi skulle denna gång betala 5600 CAD. Det vi kunde göra var att lämna uppgift på tre olika kreditkort och dela upp summan på de tre. Va, vem har tre olika kreditkort? Inte vi iallafall. Så det var en wire-överföring som behövdes till slut iallafall. Men eftersom vi inte lyckats hitta något sätt online att göra det så fick jag åka till banken och fixa det. Jag frågade bankmannen om det inte gick att göra online. Han bara tittade konstigt på mig och skakade på huvudet. Det verkade vara en väldigt korkad fråga jag ställde. Men om jag skulle göra denna överföringen många gånger i framtiden så skulle de kunna sätta upp det i systemet så skulle jag bara i framtiden behöva ringa till banken och tala om att det skulle betalas. Hmm, märkligt.
De har en del att jobba på Wells Fargo. Hädanefter blir det nog betalning från Schweiz istället. Där är det inga problem att skicka pengar till världens alla hörn.

Det kanske är så att de gärna vill leva upp till sin logga. Inga onlinebetalningar här inte, häst och vagn ska det nog helst vara.

wellsfargo

Annars har jag ägnat stor del av dagen med att återigen pyssla med nyhetsbrevet och webbsidan. Allt tar ju sån tid för mig nu när allt är nyheter för mig. Men förhoppningsvis så ska det gå lite smidigare med tiden.

Erika och Pär är i Svarttjärn över helgen. Pär har varit i Kiel i veckan och passar på att ta en sväng över Dalsland.
När jag ringde dem så försökte de få igång både tv och internet. Jag gjorde dem besvikna genom att tala om att båda två var uppsagda. Men medans vi pratade så tv-bilden igång. Jag kollade upp vad som egentligen gällde, och det visade sig att abonnemanget är uppsagt fr.o.m den 30:e september.
Lite senare fick jag ett sms av Erika där hon berättade att internet minsann också var igång. Och det var verkligen konstigt. För det skulle upphöra den 10:e september. Där hade de tur. Men vi får se vad de säger på Net 1 när jag ringer dem i nästa vecka.

Jahapp, det var dagens rapport. Roligare än så här blir det inte idag.

Godnatt på er,

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar