Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

tisdag 7 september 2010

En sak till bara

Kom på en sak till somjag måste berätta innan jag går och lägger mig.

Pär bestämde sig plötsligt i lördags att han nog skulle slå till på en ny mobiltelefon. Inte en Iphone utan en ny Blackberry med touchscreen.
Så vi åkte iväg till en At&t affär och kollade in de nya modellerna. Det var samma pris som jag fick betala för min iphone. Nämligen $199 om man tog ett tvåårskontrakt. Han bestämde sig för vilken han skulle ha och vi gick till kassan för att göra upp affären. När hon fyllt i alla uppgifter och vi skulle betala så visade det sig att den inte alls kostade $199 utan $99.
Varför då? undrade vi förstås.  Inte vet jag, sa tjejen bakom kassan, men datorn säger att du har rätt till $100 i rabatt.
Det var bara att tacka och ta emot, fast vi vet fortfarande inte varför vi fick rabatt. Det brukar ju framgå ganska tydligt om det finns någon rabatt att få. Men inte i detta fallet. Ja, vi ska inte klaga när det är på det hållet, det är bara lite märkligt när inte ens försäljaren vet varför.

Igår chockade vi de stackars Houstonborna igen genom att cykla till köpcentret. För det första cyklar man överhuvudtaget inte här om det inte är för att träna, och man cyklar absolut inte till något köpcentrum och absolut inte när det är över 30 grader i skuggan ute. Me det gjorde alltså vi. Vi var ganska trötta och svettiga när vi kom hem, det blev till att kasta sig i poolen.

God natt igen.

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar