Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

söndag 12 september 2010

IAH tur och retur

Jaha, så har man varit på flygplatsen igen. Man börjar kunna den där vägen nu. 5 mil enkel resa, men det känns ju inte lika långt som att åka 5 mil hemma i Sverige.
Pär ska till Tyskland och blir borta tills nästa måndag. På torsdag tar han Kielfärjan till Göteborg. Där blir han hämtad av Erika. Sedan åker de två tillsammans till Svarttjärn är det tänkt.
Jag och katten får väl hålla varandra sällskap så gott det går här hemma så länge.

Innan vi åkte till flygplatsen stack vi och spelade lite tennis. 34 grader i skuggan var det, men på tennisbanan fanns det ingen skugga att få. Så det blev lite varmt efter en stund. Till slut så står man inte ut längre utan får nästan panik av hettan som steker på. Tur att vi inte har så långt hem till poolen då.

I morgon ska jag börja på photoshopkursen ingen. Det blir bra. Det var egentligen fullt när jag anmälde mig, men eftersom jag gått flera terminer nu, så tog hon in mig iallafall. Jag lovade att ta med min egen laptop. Får se om jag behöver använda den eller inte.

Jag fortsätter med temat Kinesiska skyltar.
Det här fotot tog jag inne i centrala Beijing någonstans har jag för mig.
skylt 
Man kan ju undra varför de inte tar hjälp av någon som kan stava innan de gör sina skyltar.

Ha det gott

Kram /Marie

1 kommentar:

  1. Vi var ocksa pa flygplatsen idag! Alf akte till Norge, via New York.

    SvaraRadera