Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

onsdag 30 mars 2011

Fotoredigering

Dagen idag har mest gått åt till fotoredigering. Men lite matinköp, poolrensning och telefonstyrelsemöte med SACC TX har jag också hunnit med.

Idag när jag satt och redigerade bilder så såg jag den här bilden som jag tog på golfbanan i måndags. Det var hur många som helst av dessa ekorrar där. Man fick se sig noga för så man inte körde på någon med golfbilen.

IMG_3176

Denna bild är ett lysande exempel på hur olika man kan uppleva färger på olika skärmar. Tittar jag på denna bilden på min stora skärm så är gräsmattan alldeles för grön. Inga bra färger alls. Drar jag över bilden till min lilla skärm så ser det helt naturligt ut. Hur ska man då kunna veta hur alla mottagare med olika skärmar ser den. Inte lätt och jag är verkligen kass på sånt här.

Ikväll så åkte vi till Saltgrass och käkade tillsammans med en kollega till Pär från Kiel. De jobbade samtidigt i Geneve, så det var trevligt att träffa honom igen. Jag passade på att förhöra honom om Kiel också.  Så nu vet jag det mesta om Kiel, nu återstår bara frågan om och i så fall, när vi ska flytta dit :)

Nu är jag så trött så att ögonen nästan går i kors. Dags att borsta tänderna och gå och lägga sig. Pär och katten sover redan.

Ha det gott och ta hans om varandra.

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar