Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

onsdag 9 mars 2011

Semlor

Idag skulle jag äntligen spela tennis igen. Jag och Pär var ute och spelade lite igår för att jag skulle känna hur det kändes med mitt ben. Det kändes ganska ok även fast det var lite stelt och jag inte riktigt vågade springa och tänja mig på alla bollar.
Men det blev ingen tennis. Precis när det var dags för oss att spela så började det regna riktigt ordentligt. Så jag åkte till gymmet istället, satt på en cykel och cyklade och tittade på SVT-play.
Sen var det direkt iväg till golfträningen. Regnet fortsatte, men det hade lugnat sig betydligt så det gick utmärkt att träna ändå.

Direkt efter golfen så bar det iväg till en Starbucks där jag och Astrid skulle träffa en SACC-medlem. Efter det mötet satt jag länge utanför Starbucks och Skypade med Erika. Hon hade haft en bra men intensiv dag. Träffat många trevliga människor. Framåt kvällen när hon pratade med mig så kändes det lite svårare igen. Kände av lite hemlängtan, katt och pojkvän är ju kvar i Sverige. Men på det stora hela så går det bra. Bilder från hennes boende finns nu på  www.erikaleander.blogg.se

Sen var det raka vägen hem för att återigen fixa lite med SACC TX: websida, och sen försöka strukturera lite bland mina SWEA-dokument så att jag skulle kunna lämna över det till nya styrelsen. Och när det var färdigstrukturerat så var det dags för mig att sätta mig i bilen och åka till Brite.Marie. Brite-Marie var nämligen värd för årets semmelkväll.

Resan dit tog betydligt längre tid än vad jag räknat med. Men så är det här i Houston. Man vet aldrig hur lång tid det ska ta i trafiken.

Men jag kom fram till slut iallafall, det är det viktigaste.

Hemma hos Brite-Marie var vi många glada Sweor som var sugna på semlor. Det smakade utmärkt.


Malin och Bengtsfors-Gunilla låter sig väl smakas.


Smaskiga semlor. Det var strykande åtgång på dessa läckerbitar.

När jag kom hem så höll Vancouver som bäst på att piska upp Phoenix. Visserligen fick de ta hjälp av övertid. Men det spelar ju ingen roll bara de vinner.

Under tiden jag tittade på matchen blev det en del bildredigerande och nu är det verkligen hög tid att gå och lägga sig.
I morgon ska jag upp tidigt för att åka iväg på en föreläsning om Lightroom. Jag använder lightroom ganska mycket, men känner att jag inte utnyttjar det på smidigaste sättet. Så jag hoppas att en heldag med proffs på lightroom ska lösa den saken för mig.

Godnatt på er, ha det gott och ta hand om varandra.

Kram/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar