Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

söndag 27 mars 2011

USS Lexington och hemresa

Även idag tog vi en lång frukost och sedan blev det lite jobb för Pär innan vi drog iväg för att leta efter ett extrabatteri till min systemkamera. Astrid har bett mig fotografera vid golftävlingen imorgon. Lite tråkigt om man får slut på batteri innan eventet är över. Men jag var lite för snål för att köpa ett originalbatteri, så det blev till att leta lite innan vi hittade ett. Till slut blev det faktiskt på Frys i Houston som vi hittade det vi sökte. 30 USD istället för 79 USD. Får hoppas att det är lite kvalité på det också.

Efter att vi tittat i två affärer i Corpus så gav vi upp och åkte ut till USS Lexington som var dagens mål. Jisses vilket stort fartyg. Det är tydligen lika långt som ett 19 våningars höghus. Riktigt imponerande att se. Och vilken skillnad på standard mot fartyget vi varit på i Houston som jag just nu inte kommer ihåg namnet på,

lexington2

lexington3

lexington9 lexington6

lexington7

lexington8
Utsikt
från “förarplatsen”

lexington10
Hmm, inte vad jag hade väntat mig att hitta på ett fartyg som varit med under andra världskriget.

När vi kände oss klara med fartyget styrde vi mot Houston. Men för att få se lite mer av Texas så tog vi inte snabbaste vägen hem, utan körde lite mer söderut än på ditvägen.
Det är inte ofta man behöver vrida på ratten när man kör på vägarna i Texas. Det är nästan så att man blir förvånad när det kommer en liten kurva. Man kör bara rakt rakt rakt och det enda man ser är ingenting och ingenting tills man kommer till ett litet samhälle som ser helt fallfärdigt ut. Så fortsätter det mil efter mil. Ganska sorgligt att se faktiskt. Vi körde väldigt nära kusten vid flera tillfällen och det skulle kunna vara så fint, men istället ser det bara bedrövligt ut.

Väl hemma, efter att jag kört totalt 533 miles under helgen så väntade katten ivrigt på oss. Hon var först in genom dörren och rusade fram till matskålen. Jag gissar att det inte var hon som fått det mesta av maten vi la ut i hennes matskål i fredags.

Nu sitter jag i soffan, bloggar och tittar på mästarnas mästare. Alldeles strax ska jag gå och lägga mig. Ska bara sätta mitt andra batteri på laddning och formatera minneskorten så att jag är redo för morgondagen.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar