Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

onsdag 23 mars 2011

Överraskningskalas

Idag hade min tennistränare Stina ordnat en överraskningslunch åt min golftränare Lotta som fyller år i morgon.
Jag åkte till Stina vid halv tio för att hjälpa till att fixa lite. Min uppgift blev att göra tomat och mozzarella spett. Inte så svår uppgift precis. Passade mig precis. Det kanske är så att Stina känner till mina bristfälliga kunskaper i köket :) 

Fast egentligen skulle jag ju kunna säga att jag gjorde den här skapelsen. Det är ju inte så många som vet att det inte är sant.

frukt

Stina åkte för att hämta Lotta och hennes föräldrar. Lotta hade fått order om att ta på sig tenniskläder eftersom de skulle åka iväg och spela tennis. Hon fick ögonbindel på sig och när bilen stannade så var de inte vid någon tennisbana utan hemma hos Stina där ca 15 tjejer stod och tog emot dem. Fler gäster anslöt senare.

orange

 

Presenter skulle förstås födelsedagsbarnet ha. Många presenter blev det, allt tennisrelaterat. Tydligen gillar Lotta orange, så höjdpunkten var när Stina plockade fram den här knallorange tennisracksväskan.

 

 

 

 

 

vaska

sol
Lunchfixare Stina och födelsedagsbarnet Lotta.

Det var en mysig lunch med god mat och mycket prat. Trevligt ordnat Stina! Det enda lilla minus var att både tennisträningen och golfträningen blev inställd idag. Men det var det väl värt.

Nu är klockan mycket igen och jag och katten ska gå och lägga oss.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar