Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

onsdag 9 mars 2011

Seminarium

Idag har jag varit nere i Down Town hela dagen.  På George R. Brown Convention center närmare bestämt.  Det var där Kelby training hade sitt heldagsseminarium om Lightroom 3.

panorama

Down Town Houston är inte så jättestort, men varje gång jag är där blir jag helt förvirrad. Jag har egentligen ingen koll på någonting där. Men på något sätt så brukar jag hitta rätt till slut. Vi har ingen GPS i bilen som alla andra här, utan vi har klarat oss ganska bra med kartfunktionen på min Iphone. Men i ett sånt här läge när man är ensam i bilen och har många andra att dela vägen med så är det inte riktigt optimalt.

Men jag kom fram i god tid och kunde slå mig ner tillsammans med flera hundra andra kunskapstörstande åhörare.

 
Det var Matt Kloskowski som var föreläsare och han var riktigt bra. Fast jag hade föredragit om han struntat i några a v skämten och ännu mer koncentrerat sig på Lightroom. Men det är nog jag som är lite tråkig, de andra verkade uppskatta det.

Jag fick faktiskt svar på de flesta frågor jag hade om programmet. Så nu ska jag nog försöka arbeta ännu mera i Lightroom.

Under lunchrasten så gick jag ut i det fina vädret. Köpte en hamburgare på Lake House Café. Den var riktigt god.

Under ett av breaken under eftermiddagen hann jag med att Skypa med Erika. Det känns lite bättre för varje dag. Det är skönt att höra henne gladare när man pratar med henne. Idag har hon fått sina arbetskläder. En blå och röd uniform i 1800-tals stil tydligen. Jag ser fram emot bilder så småningom. www.erikaleander.blogg.se

Seminariet slutade kl.5. Det är ingen bra tid om man befinner sig Down Town och tänkt sig att komma därifrån. Jag fundera ett tag på vilken väg som skulle vara den smidigaste, det är liksom att välja mellan pest och kolera. Jag bestämde mig tillslut för att satsa på 59:an. Men jag missade påfarten. Låg bara tre filer fel ungefär när plötsligt påfarten låg på vänster sida istället för på höger sida som jag räknat med. Så jag hamnade till slut på denna eviga Westheimer. Väl där så bestämde jag mig för att ta den hela vägen hem. Insåg att det skulle ta lite tid den första biten, men bara jag kommit förbi Gallerian skulle det rulla på ganska bra, det brukar det göra iallafall. Men oj oj vad fel jag hade. Det tog mig kanske 30 minuter att åka från Down Town till Gallerian, sedan ska det när det inte är rusningstrafik ta cirka 15 minuter sista biten hem. Idag tog den biten en och en halv timme!!!!! Och jag förstår egentligen inte varför. Det kan ha berott på ett krånglande trafikljus vid Beltway. Det verkade fungera ibland och inte fungera ibland, så kanske det var det som byggde upp denna gigantiska kö på Westheimer. Ja, hem kom jag tillslut och där hemma välkomnades jag av Lillpisen som stod vid ytterdörren och ville komma in. Pär är ute och käkar med några kollegor så jag och katten får roa oss bäst vi kan.
Lillpisens bidrag till att roa var att äta sig mätt och sedan krypa ihop till en boll i fåtölj och stensomna.

Jag hade nog tänkt att göra någon nytta när jag kom hem, bland annat väntar en gigantisk lista på att uppdateras. Men jag var så trött och irriterad när jag kom hem så det enda jag orkade var att poppa lite popcorn och sätta mig i soffan och titta på sändningen från när Helena Ekholm tog guldmedaljen på skidskytte VM. Jag visste ju redan hur det skulle gå, men jag tänkte att ett svenskt guldlopp kanske är rätta medicinen för att få mig lite piggare igen.

Fast jag vet inte om det hjälpte precis, känner mig ganska slut faktiskt. Det är tröttande att sitta på skolbänken en hel dag.

I morgon ska jag åka upp till The Woodlands. Det är Mia som bjuder på lite avskedslunch. De åker nästa vecka ut på sin roadtrip och när de kommer tillbaka hit så är det bara för att lämna tillbaka husbilen och hoppa på planet till Sverige. De lämnar alltså Houston och flyttar tillbaka till Sverige. Det är alltid lika tråkigt när den här tiden på året kommer och det börjar bli dags för alla avsked. Men det är ju så det är när man bor så här , och förhoppningsvis så ses man snart igen.
Innan lunchen ska jag träffa Malin och visa henne de sista sakerna om Swea:s websidor.

Oj, nu är klockan 21.35, då får man nog gå och lägga sig tror jag.

Godnatt på er.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar