Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

tisdag 1 mars 2011

Countrymusik

Jag är väl inget stort fan av countrymusik precis. Men jag måste säga att jag gillar den här. Men man måste kanske bo i Texas för att uppskatta den till fullo.

H-E-B är, för er som inte vet en stor mataffärskedja i Texas. Kan kanske jämföras med ICA Maxi i Sverige. Detta är alltså deras reklam som de körde under Super Bowl.

Nyss så hade vi lite dramatik i trädgården. Jag skulle gå och öppna dörren ut till baksidan då jag såg att det satt en ekorre på poolkanten. På trädgårdsbordet satt Lillpisen i anfallsställning. Ekorren sökte efter olika möjligheter att komma ner i poolen för att dricka. När den insåg att det inte skulle gå så försökte den med vår obrukbara spa-pool istället. Den har inte fungerat så länge vi har bott här och är för det mesta fylld med grönt ogenomskinligt vatten. Ekorren hoppade ner på den första avsatsen för att på så sätt försöka nå vattnet. Då såg Lillpisen sin chans. Hon rusade fram till poolen vilket medförde att ekorren blev rädd och ramlade ner i poolen. Lillpisen sprang runt och försökte hitta ett bra sätt att nå den, samtidigt som ekorren desperat simmade runt, skrek och försökte ta sig upp ur det äckliga vattnet. Jag sprang och hämtade håven för att försöka hjälpa den lilla korren upp. Men precis när jag kom fram med håven så lyckades korren ta sig upp ur vattnet. Då började en jakt som heter duga. Jag har aldrig sett Lillpisen springa så fort någon gång. Men som tur var så var ekorren ännu snabbare och när den hoppade upp i ett träd så gav Lillpisen upp. Jag tror egentligen att Lillpisen hade varit för feg för att faktiskt fånga den, men man kan ju alltid försöka. Den stackars genomblöta korren satt sen länge i trädet och skrek. Får hoppas att den hämtar sig från chocken snart.

Häromdagen fotade jag Lillpisen när hon spanade på en ekorre från lite mer tryggt avstånd.

Titta noga så ser ni den lilla korren på bilden nedan.

Annars så har jag varit på golflektion, puttning stod på programmet idag. Kul!

I eftermiddag har jag fungerat som datasupport till Erika som inte lyckades få sin gamla dator att koppla upp sig. Men det löste sig. Hittade också bra flygbiljetter till Paris till henne och tipsade henne om stil på arbetsskor. Så nu är hon snart redo att flytta till den stora staden Paris. På måndag bör det av.

Jag har också letat efter lämpliga högskolekurser i spanska för Fredriks räkning. Troligtvis blir det så att han ger upp Montreal när denna terminen är slut. Så nu gäller det att komma på vad han vill göra istället. Att lära sig ett femte språk, spanska, står högt upp på hans lista så det kanske blir någon nybörjarkurs i spanska nästa termin. Vi får se, mycket är osäkert ännu.

Imorgon ska jag plåga mig hos läkaren igen. Och om jag står på benen efter det så blir det SWEA-lunch på IKEA.

Ha det gott och ta hand om varandra

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar