Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

tisdag 15 mars 2011

Många Påfåglar

Igår när Pär kom hem beslutade vi oss för att ta en promenad bort till en restaurang. När vi går dit passerar vi ett bostadsområde där det finns otroligt många påfåglar. Jag fattar inte hur man vill bo där med alla dessa skrikande stora fåglar runt sig hela tiden. Det är nog över 40 påfåglar som rör sig fritt på två gator i det bostadsområdet.

bird10

bird9bird8

bird3

bird5bird2

bird7

När vi gick hem så var det en påfågel som dansade runt runt och visade sina ståtliga fjädrar för oss.

bird11

bird6

För att komma vidare på vår promenad hemåt var vi tvungna att gå förbi honom. Jag var lite orolig för det. Jag har hört att påfåglar kan bli ganska arga. Trams tyckte Pär och började gå framåt. Men det gillade inte herr fågel. Han stirrade ilsket på oss och gick med bestämda steg emot oss. När han var väldigt nära så ställde han sig och skrapade med ena foten som en ilsken tjur som gör sig beredd på att attackera. Jag utmanade inte honom utan smet upp på en tomt för att kunna gå en stor omväg runt honom. Han tvekade lite om han skulle följa efter mig, men beslutade sig för att släppa det. Pust, hade inte varit kul att bli attackerad av en påfågel.

bird4
Ser ni? Han är så nära att han är på väg att inte få plats i bilden, Kolla in foten?

Nåja, vi kunde fortsätta på vår promenad och njuta av alla träd och buskar som nu blommar så fint.
Syrenen står nu i full blom och den doftar på långt avstånd. Den blommar alltså sisådär 3 månader före syrenen i Västergötland.

syren
Man behövde absolut inte stå så här nära för att känna doften. Men bilden blev ju bättre om Pär var med :)

Enrique var här idag för att kolla på basketkorgsproblemet. Han konstaterade som tur var att det bästa var att ta bort den. Han skulle börja med att skruva bort själva korgen och sen plattan för att den inte skulle vara så tung att hantera. Men den kära hantverkaren hade ingen stege med sig och vi har inte heller någon. Så projektet är för tillfället vilande. Tur att man inte har större problem än så va?

basket

Ikväll ska jag åka på rodeo och Kisskonsert. Tea följer med. Det blir skoj.

Jag har också efter mycket velande bokat ett hotellrum i Austin på torsdag. Jag hittade ett som låg på rätt sida staden från mitt håll sett. Shuttlebussen till musikfesten stannar också vid det hotellet, så jag hoppas att jag kan åka med den in till stan. Har inte riktigt fattat hur det fungerar, men det löser sig nog.
Jag har tid på mig tills i morgonkväll att avboka ifall jag skulle ångra mig.

Marita, jag hoppas att du klarade av att ta dig igenom det här inlägget, jag vet ju hur mycket du avskyr fåglar:)

Nu ska jag lägga mig och slappa i solstolen en stund.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar