Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

tisdag 29 mars 2011

Golfdagar

Igår gick hela dagen åt att fotografera vid den skandinaviska golfturneringen som bl.a SACC TX anordnar. Jag tror att det var 25 lag som deltog så det var gott om folk.
Turneringen var uppe i The Woodlands, på Augusta Pine. Det visade sig vara ett riktigt flott ställe. Men något annat hade jag nog inte förväntat mig heller.

IMG_3274

IMG_3090
Den här BMW:n vann man om man gjorde “hole in one“ på nionde hålet. Det var ingen som fick köra hem med den lilla pärlan. Men en av de få tjejerna som var med på tävlingen träffade pinnen utan att bollen gick i. Lite otur, kan man kalla det.

Jag hade en riktigt trevlig dag där jag åkte runt med en golfbil och fotograferade alla spelarna. Jag är ju ingen inbiten golfare själv. Så det jobbigaste var att veta vad som var tillåtet och inte tillåtet att göra när man tog kort. Man ville ju störa så lite som möjligt, och jag känner ju inte till alla de där tysta reglerna som finns i golfvärlden. Men de flesta var ganska avslappnade och tyckte bara att det var roligt att jag fotograferade så jag hoppas att jag inte störde allt för mycket.

Idag var min tennisträning inställd igen. Denna gången för att tränaren skulle vara med på sina barns skola där Barbara Bush gjorde sitt årliga besök idag. Detta gjorde att jag kunde ligga och dra mig en stund längre idag. Det innebär inte att jag sover längre, bara att jag inte kliver upp på ett tag.  Men kl. 11 var det iallafall dags för golfträning. Idag stod bunkerslag på programmet. Riktigt uselt gick det idag, det var inte riktigt min dag idag tror jag.

Resten av dagen har jag mest suttit vid datorn och redigerat foton. Men jag har sagt det förut, det är hopplöst att veta hur det ska vara när man har två skärmar som visar helt olika resultat. Vilken ska man tro på mest. Skulle verkligen behöva kalibrera mina skärmar. Men för att göra det ordentligt behövs en hårdvara som kostar en del. Känns inte jätteroligt att lägga ut pengar på det. Jag är verkligen inte bra på detta. Kan ingen komma och hjälpa mig?
Sen blir ju ingenting lättare av att Lillpisen alltid kommer upp och ska gosa när jag sitter vid datorn. Den senaste tiden har hon dessutom börjat med att lägga sig på min högerarm. Den är ju ändå upptagen av att hålla i pennan så den kan ju inte gosa med henne. Utan hon läger sig alltså på högerarmen och puffar och puffar på vänsterhanden tills jag kliar henne på huvudet och kinderna. Då njuter hon och ligger och spinner så det nästan känns i skrivbordet. Inte kan man köra iväg henne när hon är så gosig. Det är bara att vänta på att hon har gosat färdig innan man kan jobba vidare.

Nu är det snart dags för Vancouver- Nashville. Får hoppas att Sedinarna gör många poäng ikväll så att de kan dra ifrån lite i poängligan.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

1 kommentar:

  1. Hej tjejen! Den enkla lösningen på dina färgbekymmer är att bara använda en enda skärm när du redigerar och inte jämföra alls. Alla som ser dina bilder efteråt får ändå olika resultat som du inte har en aning om. Det är bara när du skall skicka bilder till ett tryckeri som det där med kalibrering blir nödvändigt - i alla fall om du ansvarar för en modekatalog.
    Lek och roa dig med dina bilder i stället - du är redan en fullfjädrad fotoreporter och gör suveräna bilder!

    Din Kompis

    SvaraRadera