Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

måndag 21 mars 2011

På kurs igen

Sitter på min photoshopkurs igen. 25 minuter har gått och det enda som hänt är att läraren har visat bilder på några söta kattungar som hon tillfälligt tagit hand om.

Helgen har varit väldigt slapp för mig. Legat en del och läst i solstolen. Så härligt! Nu börjar det också bli en badbar temperatur i poolen. Tyvärr har vi ju en läcka någonstans som gör att vi behöver fylla på vatten nästan varje dag. Läckan gör också att reningen inte fungerar helt ok. Så det är svårt att få vattnet helt rent hur mycket man än rensar. Vi har ju en kille som kommer varje vecka och mäter värdena på vattnet så det är nog ingen fara att bada. Men det skulle vara väldigt gott att få det fixat. Men som jag sagt förut, våra hyresvärdar är inte så snabba på att fixa saker. Så vi får se när det händer något.
Men, basketbollkorgen är nu nertagen. Den ligger nu ner istället för står upp.

stolpe2

stolpe

stolpe3

Inte konstigt att den lutade. Denna jättetunga stolpe var förankrad i denna lilla betongklump och nergrävd i denna lilla rabatt. Nu är den nere och det känns bra. Men nu kan de ju inte säga något längre. den skulle ju rätas upp inom 30 dagar. Den ligger ganska rakt tycker jag, det borde väl duga:)

Jag har käkat upp alla jordnötsgodisarna jag fick av frisören. De gick ner fast de mest smakade bränt socker. Tyvärr har jag ingen bild på frisören, det hade ju varit lite roligare, så här kommer en bild på påsen jag fick av honom istället. Tänk att han står hemma och bakar dessa i tre timmar och sedan lägger dem i påsar och delar ut till alla sina kunder. Ja, vad gör man inte för att få ordentligt med dricks.

jordnotsgodis

I helgen har jag också tittat på den videokurs jag fick när jag förnyade mitt NAPP medlemskap. Jag valde en kurs om WordPress. Den var väldigt bra måste jag säga. Väldigt mycket kunde jag ju redan, men några saker var väldigt bra att lära sig. Jag börjar mer och mer förstå att WordPress är ett mycket bra verktyg för bloggande. Jag har redan tjuvstartat att leka med den nya bloggen, men just nu ser den riktigt risig ut eftersom jag bara importerar mina blogspot-inlägg rakt in i WordpPress. Men fördelen med den nya adressen är att att den inte är blockerad i Kina. Ån så länge kanske man ska tillägga. Om man vill tjuvkika så är adressen www.marieleander.com men, som sagt inläggen ser inte särskilt bra ut eftersom alla bilder hoppar lite som de vill när man importerar från blogger.

Igår kväll tog jag också tag i mitt evighetslånga projekt att göra en bok av min Kinablogg. Det var ju bara ungefär ett år sedan jag började, så det ska nog bli färdigt så småningom. Har kommit till sidan 45 av 245 så det går ju framåt med farlig fart, eller hur. Hade jag bara accepterat allt så som den kom in när man importerade boken i Blurb så hade den varit färdig för längesedan. Men jag gillade inte det, så jag behöver redigera varje sida för sig. Det tar ett tag.

Nej, lite koncentration på kursen nu kanske.

Ha det gott och ta hand om varandra

Kram/ Marie

1 kommentar:

  1. Ååhh.... Jag håller också på med fotoböcker av min blogg.. Har dock kommit lite längre! Har gjort två böcker á 120 sidor och har väl ungefär lika mycket kvar.. Men de böckerna som är klara är jättefina och jag är riktigt stolt! SÅ låt det ta tid, bloggen försvinner ju inte!
    Ha det gott!
    Kram Åsa I Oslo

    SvaraRadera