Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

onsdag 23 mars 2011

Tenniskjol

Tro det eller ej. Jag har gjort något som jag aldrig trodde att jag skulle göra. Jag har köpt en tenniskjol. Jag ska imorgon spela min livs första riktiga tennismatch. Jag ska hoppa in i laget som Lotta är lagledare för eftersom det var någon som skulle åka bort i det laget. När man ser hur alla tennistjejer/damer är klädda här så kändes det lite halvbra att åka dit i mina svart sportshorts som säker är mer än 10 år gamla. De har varit med på många innebandyträningar kan jag lova. Så idag slog jag till och köpte en kjol. Det blev många plagg som fick följa med in i provrummet innan jag hade bestämt mig. Det gällde ju att hitta den kjolen som var lite längre än alla andra.
Nu gäller det bara att göra kjolen rättvisa. Jag har aldrig spelat dubbel och känner mig väldigt osäker på både regler och taktik. Men men, det får gå som det går. Det är roligt att få prova på iallafall.

På tal om kläder så har Erika jobbet på i annan park i dag. Det innebar också andra kläder. Idag var det byxor och rött som gällde.

kladerroda
Trots att man trivs bra på jobbet så kan man ju ha lite hemlängtan ibland. Idag var det tydligen en sån kväll för Erika. Får hoppas att det känns bättre imorgon igen.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

I morgon kommer Pär hem och på fredag åker vi till Corpus Cristi. Om det är så att vi flyttar i sommar, vilket vi fortfarande tror att vi gör, så gäller det ju att sätta fart och se sig om lite mer i det här landet.

Ikväll slog Vancouver Detroit med 2-1, båda målen gjordes av Daniel och assisterades av Henrik. Så nu ligger de etta och två i totala poängligan. Inte dåligt av dessa killar från Modo. Lite roligt var det också att kommentatorerna hade en ganska lång utläggning om det svenska slutspelet och kvalspelet som nu pågår. De hade ganska bra koll verkade det som.

Så mycket annat finns nog inte att rapportera från dagen. Skulle kanske vara det att jag även idag har legat en stund i solstolen. Detta säger jag lite för att retas med alla i Sverige som fortfarande dras med snö och kyla. Men jag lovar, när ni har sisådär 22 grader och njuter av den svenska sommaren och vi har 40 grader och så fuktigt så att man tror att det regnar, då får ni retas tillbaka hur mycket ni vill.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

3 kommentarer:

  1. Ja du Bea, den tror jag att vi besparar mina läsare ifrån. Tror inte det är så många som vill se en bild på mig i kort kort. Men den är svart, som ungefär 95% av alla kläder jag äger.

    SvaraRadera
  2. Jag vill se foto med dig och kjolen du köpte ; )
    Hur gick matchen?
    Kram från Anna G i Beijing

    SvaraRadera