Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

torsdag 17 mars 2011

Rekord i ett köpcenter

Idag tror jag att jag slog mitt personliga rekord i antal timmar i ett köpcentrum. Det var ju inte speciellt svårslaget eftersom jag aldrig tillbringar särskilt många timmar i affärer. Men idag tänkte jag att jag skulle åka till Memorial City Mall för att se om jag hittade något nytt att ha på mig.

marieMen innan jag kunde tänka på att leta efter kläder så behövde jag mat.
Eller om jag ska vara helt ärlig så var jag förstås inne i Applelaffären och klämde lite på en Ipad 2 innan jag gjorde något annat.

Efter att ha fyllt magen så tågade jag bort till närmsta frisör och fick tid direkt för klippning. Det var verkligen välbehövligt. Den mycket feminina cowboy-utklädda manliga frisören övertalade mig dessutom att göra slingor. Så då blev det genast nästan två timmar där istället för en halvtimme. Men så fick jag också en påse med frisörens hemlagade jordnötsgodisar med mig hem. Tre timmar tog det tydligen att baka dem.

 

Varje gång jag åker för att handla kläder så säger jag till mig själv att den här gången ska jag minsann ta tid på mig och prova en massa kläder och bla bla bla. Men det brukar alltid sluta med att jag tittar på något och tänker att ja, den kanske är fin, men jag orkar inte prova. Så hänger jag tillbaka den och så blir det inget köp den gången heller. Idag körde jag en annan variant. Jag plockade åt mig en massa kläder, många egentligen utdömda på förhand, men jag måste väl ge dem en chans iallafall tänkte jag. Och jag kunde inte tänka mig att behöva gå in i provrummet två gånger så flera av plaggen tog jag två storlekar av. Överlastad med kläder gick jag in i ett provrum och struntade blankt i att det stod max 6 plagg på en stor skylt. Sen var det bara att börja prova, och det är ganska märkligt, för istället för att bli besviken när det var något plagg som inte passade så blev jag ganska nöjd. Vad skönt tänkte jag, då behöver jag inte köpa den heller tänkte jag efter var och vart annat plagg. Det blev två plagg kvar tillslut av min stora hög. Tyckte lite synd om personalen som fick ta tag i min överblivna hög sedan.
Efter att ha stärkt min både länge och väl med en kaffe så beslutade jag mig för att trotsa min vilja att åka hem och gjorde ett röj i ytterligare en affär. Samma strategi där. In i provrummet med en stor hög och sen fram till kassan med två plagg.
Sen var det väldigt skönt att åka därifrån. Nästan fem timmar hade jag då varit inne i köpcentret, inte kul. Jag skulle verkligen behöva en “personal shopper”. Någon som bara kom hem med kläder till mig och sa att det här är snyggt på dig, köp det!
Men nej, jag får nog även i fortsättning lida mig igenom klädshopping några gånger varje år.

Väl här hemma väntade katten ivrigt på mig. Skönt att ha någon som hälsar en välkommen hem. Pär åkte ju till Paris igår och skulle komma hem på fredag var det tänkt. Men så blir det inte. Han ringde i morse och sa att det hade blivit ändrat. Så nu kommer han hem nästa torsdag istället. Skitkul, verkligen, eller inte.
Nåja, Vancouver slog Colorado ikväll och har därmed säkrat segern i nordvästra divisionen och säkrat en slutspelsplats trots att det återstår många matcher.  Vad ännu bättre var, Daniel Sedin utökade sin ledning i den totala poängligan och Henrik Sedin ligger trea totalt, nu med samma poäng som tvåan. Dessa bröder! Undrar om deras föräldrar är stolta över dem?

Hade egentligen tänkt att lämna en rapport om konserten också, men nu är klockan kvart i ett och det är verkligen hög tid att gå och lägga sig. Det kanske blir imorgon, får se. Jag åker ju till Austin i morgon.  Ska bl.a besöka detta SACC TX event.

Godnatt på er

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

6 kommentarer:

  1. Mamma! Jag ska hjälpa dig att shoppa nästa gång! Jag är jätte duktig på det.

    SvaraRadera
  2. Jag kan också hjälpa dej!

    SvaraRadera
  3. Vad snälla ni är som vill hjälpa mig. Men kom ihåg att det hela går ut på att jag inte ens ska behöva följa med till affären. Kläderna ska komma hem till mig utan min medverkan:)

    SvaraRadera
  4. Det roliga e ju att få följa med som smakråd, så du får nog allt följa med. Det finns ju alltid internet att köpa kläder på.

    SvaraRadera
  5. Jag vill ju se resultatet av klippningen. Kram från Moskva

    SvaraRadera
  6. Jag önskar oxå vi se resultatet från klipp och slingorna....och jag känner igen men ang shopping av kläder, inte vidare kul....
    kram från våren i Beijing

    SvaraRadera