Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

torsdag 10 mars 2011

Hej då- lunch

I morse åkte jag upp till The Woodlands. Först träffades jag och Malin på en Starbucks. Detta för att jag skulle visa henne hur man uppdaterade blogg och almanacka. Nu är hon fullärd :)

Kl. 12 var det sedan dags att åka till Mia som bjöd på en hejdå-lunch.

Det serverades en god pastasallad och mycket prat blev det som vanligt.
Tack Mia för en trevlig lunch och ha det så gott på er resa och lycka till med flytten hem sen i slutet av april.

När jag kom hem så väntade ett brev från Homeowners Association i brevlådan. Jag kunde inte låta bli att skratta när jag läste det. De hade tydligen varit på inspektion i området och funnit att vår basketkorg som finns vid vår garageuppfart var sned. Detta ska åtgärdas inom 30 dagar. Förslagen åtgärd är: att räta upp den!
Basketkorgen fanns där när vi flyttade in i huset för två och ett halv år sedan och var lika sned då som den är nu. Men kanske de har tillkommit en mer nitiskt tillsynsman i föreningen nu. Det ska bli spännande att se vad våra hyresvärdar tänker göra åt problemet. De har ju fått ett likadant brev antar jag och eftersom vi inte har satt dit korgen så förväntar vi oss att de gör något åt saken.

basket

En liten tennismatch klarade vi av ikväll. Och jag kände inte av min skada alls, skönt.

Idag när jag pratade med Erika så var hon riktigt uppåt. Hon hade haft en bra dag och ingen dipp på kvällen. I morgon är hon ledig, då har hon bestämt träff med några andra tjejer. De ska träffas inne i parken på kvällen och titta på någon parad. Gott att veta att hon har hittat några att umgås med.

Nu ska jag se om jag orkar titta på en period hockey.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar