Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

onsdag 2 mars 2011

Onsdag kväll

Det gick mycket bättre än befarat hos läkaren idag. All packning är nu borttagen från hålrummet och förhoppningsvis så kan det nu läka ihop fint igen. Ska dit på en uppföljning på måndag. Det är tur att alla återbesök inom tio dagar är gratis på det där stället annars så hade det blivit väldigt dyrt.

SWEA-lunchen på IKEA var trevlig som vanligt. Mycket tjatter om allt möjligt.

I eftermiddag har jag mest suttit med SACC-listor. Får passa på nu när jag kan sitta ganska obehindrat igen.

I morgon ska jag upp tidigt för att gå på ett frukostmöte med Karin Olofsdotter som jobbar som minister på Svenska ambassaden i Washington. Hon gästar Texas några dagar och då har SACC TX passat på att ordna ett event tillsammans med henne.

I morgon eftermiddag ska jag träffa en idrottsläkare. Han ska ta en titt på min vad. Får se om han kan komma på vad som hänt och vad jag ska göra för att det ska bli bra. Det blir nämligen inget bättre. Jag har inte alls ont när jag inte använder benet, men så fort jag går så gör det ont.Och nu har det ju gått mer än en vecka och det här inte blivit nämnvärt bättre, så då är det kanske dags att kolla upp det.

Avslutar med några foton från Beijing. De är ganska duktiga på att last överfullt i Kina. Den här bilen skulle inte jag vilja köra bakom.

Det räcker att tänka på den där lagerhyllan i metall som kom flygande mot mig på motorvägen här i Houston förra året. Då var man inte så kaxig när man satt i bilen och inte visste om man skulle gasa eller bromsa för att undvika att få den in i vindrutan. Som tur var gick den över min bil och landade bakom mig utan att någon annan bil heller kom till skada. Det var inte under rusningstrafiken som väl var.

Ha det gott och ta hand om varandra

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar