Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

fredag 4 mars 2011

Slapp förmiddag

Oj vad slapp jag varit denna förmiddagen. Men det är gott att bara vara också ibland.

Jag gick upp vid sextiden, la mig i tv-soffan och såg herrarna ta silver på stafetten. Käkade frukost och har sedan suttit vid datorn och redigerat foton, skypat med Erika, Sussanne och Fredrik. Och fortfarande har jag inte kommit ur pyjamasen. :)

Igår stack jag iväg tidigt för att var med på ett frukostmöte med den svenska vice ambassadören i USA, Karin Olofsdotter. Det var ett SACC TX event.
Tillställningen var på 24:e våningen på ett hotell i Gallerian. Vi var runt 20 personer. Det var mycket trevligt. Karin var en mycket trevlig och lättsam person. Det visade sig även att hon kom från Halmstad. Jag var tvungen att fråga henne efter att jag stått och pratat med henne ett tag, jag misstänkte starkt nämligen att hon kom från Halmstad när jag hörde hennes dialekt. Det visade sig  att vi gått på Kattegattskolan i Halmstad samtidigt. Fast hon gick natur och jag höll ju till bland yrkesteknikerna på min el och telelinje, så vi sågs nog inte så mycket. Fast jag får nog kolla in mina gamla skolkataloger när jag kommer till Ulvåsa nästa gång.


Tack Staffan för att du tryckte av några foton från din sida bordet. Ljuset föll betydligt bättre därifrån.

Efter frukosten så hade jag tänkt att strosa lite i Gallerian, det är inte så ofta jag är där. Men eftersom frukosten var så tidigt så hade inga affärer öppnat ännu, så jag åkte hem istället och laddade för mitt läkarbesök hos idrottsläkaren.
Läkaren trodde inte att det var några större skador utan att det handlade om en inflammation. Får hoppas att han har rätt. Just nu går jag på en kur av cortisontabletter som ska skynda på det hela. Ska tillbaka till honom om två veckor. Då hoppas jag på att det är helt bra och att jag kunnat börja spela tennis igen.

När Pär kom från jobbet så provade vi att cykla en sväng. Men det blev en väldigt liten sväng. Det kändes inte alls bra att cykla med min onda vad.

Då kändes det betydligt bättre att komma hem igen och dra fram grillen och grilla några härliga stora biffar. Oj, vad jag kommer att sakna att man kan grilla året runt sen när vi flyttar härifrån.

Nu ska jag se om jag kan få i mig lite lunch kanske.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar