Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

fredag 1 april 2011

Skit också

Igår kväll spelade jag och Pär tennis. Jag spelade väl inte så lysande tennis. Men allt kändes bra med mitt ben. Inga som helst känningar av min skada som jag fick för en dryg månad sen. Idag skulle jag träna med bl.a Stina och Lotta, jättekul att få prova på att spela i den gruppen. Men det roliga varade inte så länge. Efter bara några minuters uppvärmningsspel så högg det till på precis samma ställe igen och det fanns ingen möjlighet för mig att fortsätta. Det var bara att åka hem, ta fram ispåsen igen och tycka synd om sig själv. Fy vad jag tycker det är tråkigt. Jag vill ju spela ju. Jag behöver verkligen röra på mig också och allt vad motion heter där inte någon boll är inblandad tycker jag är skittråkigt.
Nåväl, igår när jag och Pär spelade så passade jag på att bli fotograferad i min tenniskjol. Efter att vissa har efterfrågat bildbevis så kommer det här. Men skyll er själva, det är ingen vacker syn. Och jag lovar, det var den längsta de hade i affären, jag gick verkligen igenom alla kjolar de hade.
Men men, nu får jag ju ingen användning för den på ett tag.

CIMG3658

Idag har vi strålande sol och ca 28 grader i skuggan. Varmare än så här behöver det inte bli. Alldeles lagom tycker jag. Men jag vet ju att det snart blir alldeles för varmt för att det ska vara behagligt.

Efter att jag suttit och tyckt synd om mig själv ett tag så åkte jag iväg till IKEA för att vara med på ett styrelsemöte med SACC TX. Sen blev det lite snabb shopping. Det är inte så behagligt att gå runt i en stor mataffär och linka fram.

Nu ska jag fortsätta med lite fotoredigering. Sen ikväll ska vi åka och hämta Johanna och Sara vid busstationen i Houston. När jag sa det till några vänner här idag så blev de helt förskräckta. Åk absolut inte dit ensam och stanna inte där en minut längre än nödvändigt. Det är sååå otrevligt där! Det var ju verkligen trevligt att höra. Tur att Pär är hemma och ska hänga med och hämta dem. Får se hur illa det är där och sedan bestämma hur vi gör på söndag då Pär inte är hemma. Men jag menar, det måste ju komma hundratals passagerare dit varje dag, hade det varit ett farligt ställe så hade de väl flyttat busstationen, eller?

Imorgon åker Pär till Kiel och jag ska ta hand om gästerna. Kanske vi åker ner till Galveston. Vi får se helt enkelt. Inga planer är uppgjorda.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

5 kommentarer:

  1. Tjusigt!!!!
    Hoppas att din skada snart läker igen.

    SvaraRadera
  2. Tycker jätte synd om dig : (
    Usch fy, hoppas det läker sig bra och snabbt....här e Beijing är jag glad : )
    Systrarna landa idag...ska strax väcka dem.
    A i Beijing

    SvaraRadera
  3. Glömde ju säga att du är skitsnygg i tenniskläderna, de passar dig kanon, så se till att snart bli bra så du kan använda dem igen...eller du kan även använda dem i vardagen ; )
    A i B

    SvaraRadera
  4. Ha d nu så bra i helgen! Hälsa Johanna!

    SvaraRadera
  5. Väldigt fin kjol Marie, den klär dig. Hoppas att du blir bra så att du kan spela snart igen. Kram Karolina

    Ps. Här i Moskva har vi börjat med veckans boktips på förskolan. Så roligt att se hur barnen går in för detta. Tack för tipset. Har kört det i alla mina förskolegrupper sen vi arbetade ihop. =)

    SvaraRadera